آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۳
اقتصادی
۴

یک کارآفرین: بانک ها در پرداخت وام به برخی کارآفرینان سنگ اندازی می کنند

کارآفرین جانباز دوران دفاع مقدس از عدم همکاری بانک ها در پرداخت وام برای فعالیت های خدماتی اشتغالزا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی جعفری اظهار داشت: هیچ بانکی حاضر نمی شود برای پرداخت وام درخصوص ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دارای استراحتگاه، رستوران، جایگاه پمپ بنزین و سی ان جی، امداد خودرو و... که اشتغال پایدار برای 100 نفر ایجاد می شود همکاری کند و سرمایه گذار را به راحتی دچار خسارت و بحران می کنند.

وی افزود: از یکی از بانک های دولتی درخواست وام کردم و بعد از اخذ هزینه های کارشناسی و گرفتن طرح توجیهی هزینه های زیادی بر روی دست ما گذاشت.

این جانباز دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دایره سرپرستی جنوب شرق این بانک در خیابان فداییان اسلام نیز با دادن وام مخالفت می کند با توجه به اینکه استانداری تهران هم طی نامه ای به صورت کتبی اعلام کرد که این وام پرداخت شود، اما باز هم بانک عامل توجه نمی کند و عنوان می کند به جای چهار میلیارد تومان از شعبه مربوطه صد میلیون تومان وام دریافت کنم در صورتی که تا این مرحله دوازده میلیارد تومان هزینه کرده ام و سرمایه ام دچار استهلاک شده است.

جعفری با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال های متوالی از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد، خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم هم اولویت نخست خود را رفع معضل بیکاری اعلام کرده است؛ اگر جناب دکتر روحانی می خواهد آمار بیکاری را کاهش دهد حمایت از بنگاه های کوچک اقتصادی یکی از راه های کاهش آمار بیکاران است.

وی اظهار داشت: صدام برای سر من (به عنوان تنها بازمانده گردان شهادت) جایزه گذاشته بود اما این بانک من وشریکم را به خاک سیاه نشانده، درصورتی که این طرح در 21 ارگان به تصویب رسیده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: چرا با بازمانده گردان شهادت چنین کاری می کنند شخصی که تمام عمرش را صرف سربلندی این آب و خاک کرده، این درد دل یک کارآفرین جانباز شیمیایی است که با روزی چهل عدد قرص زندگی می کند و حالا که می خواهد برای توسعه اقتصاد سرباز خط مقدم نظام باشد، جلوی راه او سنگ اندازی می کنند.