آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۳
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•لطفا نمایندگان مجلس نگذارند که مسئولان با گفتن «علت کشته شدن هزاران نفر در جاده ها خطای انسانی است»، رفع مسئولیت کنند. اگر خودروهای ما مجهز به دستگاه های ثبت تخلفات حادثه ساز شود، اگر راننده های وسایل سنگین و کسانی که مکررا تخلفات حادثه ساز مرتکب می شوند، تحت مشاوره روان شناس و آموزش بیشتر قرار گیرند، ده ها نفر کمتر کشته خواهیم داد.

•نصب پرده هیئت عزاداری بر تابلوی راهنمایی در شهرک اکباتان باعث حمل اتومبیلم به پارکینگ شد. مسئله دیگر اینکه به علت مسئولیت پذیرنبودن راننده جرثقیل به اتومبیلم خسارت وارد شد که به رویت مسئول پارکینگ رسید؛ ولی راننده جرثقیل زیر بار نرفت؛ درحالی که ادعا می کرد که در حقیقت امانت دار بوده و بیمه دارد.

•به تازگی وزارت دارایی کسانی را که بدهی دارند، از خدمات اداره ثبت شرکت ها محروم کرده است؛ بدون اینکه حدود این محرومیت را روشن و تقسیم بندی کرده باشد. مثلا کسی که 10 میلیون تومان بدهی دارد با کسی که 10 میلیارد بدهی دارد، یکسان است و اگر صورت جلسه ای برای تغییرات در شرکت (حتی شرکت تعاونی) داده شود، ثبت نمی شود و موکول به تسویه بدهی می شود. جالب اینکه برگرداندن این عدم خدمات ثبتی برای شرکت ها مدت ها طول می کشد؛ به طوری که دیگر از موعد ثبت آن صورت جلسه گذشته است. این مقررات همه را کلافه کرده است. از وزیر محترم دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی این توقع را نداشتیم. ضمنا معمولا این کارها را با اطلاع رسانی قبلی انجام می دهند.

•بانک ملت پاسخ دهد که چرا با توجه به اینکه مانند سایر بانک ها مبلغ ارسال پیامک را از مشتری می گیرد، فقط پیامک های تا سقف 300 هزار ریال را ارسال می کند؟ به شعبه هم که مراجعه کرده ام، می گویند چند ماهی است دستور از بالا گرفته شده! چرا خلاف وعده عمل شده؟ چه کسی پاسخ گو است؟

•خرافات و عوام فریبی: حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در دنیای مجازی متنی برای تان می فرستند که در آن نوشته شده اگر این متن را برای مثلا پنج نفر بفرستید تا چند ساعت دیگر یا تا فردا خبرهای خوشی به شما می رسد و...! متاسفانه خرافات و عوام فریبی باعث شده این جریان ادامه داشته باشد. پیشنهاد می شود مراجع مربوطه درباره این موضوع فرهنگ سازی کنند.

علی اکبر فرقانی