آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید رضا رهسپار

نباید به دشمن اعتماد کنیم

شهید رضا رهسپار در بیستم خرداد ماه سال 1340 در یکی از محلات تالش واقع در پره سر دنیاچال خوریان در یک خانه روستایی پا به عرصه حیات گذاشت.

وی با تمام کارهایی که داشت همواره در جمع دوستان زمین ورزشی مسجد و کارهای خیر و غیره فعالانه شرکت می نمود و یکی از مدیونین خط امام و مبلغین خط سرخ شهادت بوده و در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از سینه زنان و بیانگر راه سیدالشهدا محسوب می گشت و الگویش بود.

ایشان انسانی متین و آراسته به خصایل اسلامی بود ولی از روابط ظالمانه رژیم گذشته رنج می برد و همیشه آرزوی سرنگونی آن را در سر داشت و همیشه خط قرآن را تبلیغ می کرد و به این منظور پس از اخذ دیپلم در سال 60، امیدهایی که در نیروهای انقلابی و ارتش شکوفا می شد برای ثبت نام و استخدام در دانشکده افسری نام نویسی کرد.

همواره از اعمال جنایتکارانه منافقین کوردل رنج می برد و دشمن شماره یک محرومان جهان را امپریالیسم آمریکا و مزدورانش می دانست و سعی بر این داشت که هر چه زودتر خود را با جنگ متجاوز گرانه ای که به ایران تحمیل شده است اعزام تا پوزه بعثی های مزدور را به خاک بمالد. او همیشه تاکید داشت که: تا پرچم اسلام را در سراسر گیتی به اهتزاز در نیاوریم، از جبهه های جنگ بر نخواهیم گشت و برای نجات قدس و نابودی اسرائیل به آنجا برود و تنها آرزویش وحدت مسلمین جهان و ادامه راه سرخ شهادت بود و در چنین اراده ای که در او نمایان بود، شهادت خیلی برایش زود بود.

نهایتا در ماموریت سردشت کردستان، روز عید غدیر خم به فیض شهادت نایل و به لقاءالله پیوست.