آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۳
اخبار کشور
۲

ولایتی در دیدار با سفیر سوریه: آمریکا در رسیدن به هدف خود برای تجزیه سوریه موفق نخواهد شد

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با سفیر سوریه در ایران با اشاره به مقاومت ملت و دولت سوریه در برابر هجوم جریان های تروریستی تکفیری به این کشور اظهار داشت: دولت و ملت سوریه در راس آنها آقای بشار اسد نشان داده اند که استوانه مقاومت در منطقه هستند.

به گزارش تسنیم علی اکبر ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی در عمل نشان داد که عمل و سخنش در حمایت از مظلومیت، از اول انقلاب تاکنون ثابت بوده است، بدون تردید آمریکایی ها صهیونیست ها و کشورهای ارتجاعی منطقه فهمیده اند که مقاومت در منطقه شامل سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و یمن ادامه خواهد داشت.

ولایتی گفت: آمریکایی ها در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه هدف تجزیه دارند و این هدف را در عراق نیز پیگیری می کنند و عامل آنها در منطقه نیز صهیونیست ها هستند که موفق نیز نخواهند شد و همانطور که ملت سوریه و عراق در برابر این هدف پیروز شده اند، دیگر کشورهای منطقه نیز می توانند پیروز شوند و جمهوری اسلامی همواره حامی کشورهای محور مقاومت خواهد بود.

عدنان محمود سفیر سوریه نیز در دیدار با ولایتی گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی که نقش موثری در پیروزی محور مقاومت در منطقه داشته و دارند، تشکر و قدردانی می کنم و همچنین از پیگیری ها و تلاش های جنابعالی درخصوص موضوعات منطقه ای تشکر می کنم.

سپاه به عنوان نماد مقاومت از سوی حامیان داعش تهدید می شود

ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: تهدید آمریکا علیه سپاه جدید نیست و بدانند سپاه استوانه منطقه است. اگر سپاه نبود الان داعش توسعه داشت ولی سپاه نماد مقاومت است و حامیان داعش سپاه را تهدید می کنند.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دیدار با سفیر سوریه در ایران در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید تمامیت ارضی سوریه مثل عراق مورد حمایت جمهوری اسلامی است و هر خطی که برای تجزیه کشورهای منطقه طراحی شود مردم منطقه مقاومت می کنند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: سایر امضاءکنندگان 1+5 آمریکا را وادار به تعهد کنند و بدانند آمریکا آبرویی نداشت و حالا بیشتر آبرویش را از دست داده است.

ولایتی تاکید کرد: مردم آمریکا باید جلوی افسارگسیختگی رئیس جمهور آمریکا را بگیرند.

وی اظهار داشت: تعدادی از نیروهای تروریستی در منطقه بودند که تصمیم گرفته شد سه کشور ایران روسیه و ترکیه از آن منطقه مراقبت کنند.