آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۳
اخبار کشور
۳

آغاز صدور روادید اربعین در آبادان و خرمشهر

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان گفت: روادید زائران اربعین حسینی در 34 دفتر مجاز شهرستان های آبادان و خرمشهر آغاز شد.

ناصر حویزاوی در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور روادید به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح در 34 دفتر مجاز که از سوی منطقه آزاد اروند معرفی شده است انجام می شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی با مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برای کاربران دفاتر معرفی شده کلاس ها و دوره های کار با سامانه سماح برگزار شده و کد امنیتی دریافت کرده اند.مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان همچنین از راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در آبادان خبر داد و گفت: روادید زائران اربعین حسینی در مدت 48 تا 72 ساعت صادر می شود. حویزاوی با اشاره به اینکه برای شرکت در اربعین حسینی داشتن بیمه نامه و روادید الزامی است از زائران و مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین حسینی خواست تا از طریق دفاتر و مراکز مجاز روادید تهیه کنند.

وی اظهار کرد: صدور ویزای عراق فقط از طریق این دفاتر که اسامی آنها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام خواهد شد طبق نرخ مصوب سازمان حج و زیارت صادر

می شود. حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان تا 15 روز قبل از اربعین شروع و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.