آرشیو یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۸
جهان
۲۰

دو خط خبر

در حالی که قرار است نمایندگان افغانستان، چین، پاکستان و امریکا در چند روز آینده در عمان برای احیای مذاکرات صلح با شبه نظامیان طالبان افغانستان مذاکره کنند، رهبران ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه هیچ قصدی برای حضور در مذاکرات صلح ندارند.

رسانه های تونس روز شنبه تصاویری از نخستین حضور عمومی زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور را پس از فرار از تونس، منتشر کردند که وی را به همراه خانواده اش در دبی یکی از شهرهای امارات نشان می دهد.

امریکا پس از به پرواز درآوردن بمب افکن های راهبردی خود بر فراز سواحل نزدیک به کره شمالی، تصمیم گرفته است تا این بمب افکن ها را به کره جنوبی اعزام کند. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی هشدار داده است.

وزارت کشور آلمان خبر داد، نزدیک به 600 نفر از شهروندان ترکیه که صدها مسئول عالی رتبه هم در میان آنها هستند، پس از وقوع کودتای 15ژوئیه 2016، به دنبال دریافت پناهندگی در آلمان هستند.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین گفته که برای مقابله با اقداماتی در جهت براندازی دولتش به دنبال تشکیل یک دولت انقلابی است.

ثامر سبهان، وزیر مشاور دولت عربستان در امور کشورهای حوزه خلیج فارس در توئیتر خود با تهدید حزب الله لبنان بدون آنکه نامی از آن ببرد، گفت: عربستان دست کسی را که بخواهد آسیبی به کشور برساند، قطع خواهد کرد.

داعش با انتشار عکسی تبلیغاتی که در آن رهبران روسیه و امریکا با شلیک گلوله مورد هدف قرار گرفتند از طرفداران خود خواست که حملاتی را انجام دهند.