آرشیو یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۸
حوادث
۱۷

اخبار

دو آدمکش اعدام می شوند

گروه حوادث- معصومه مرادپور/ قضات دیوانعالی کشور، حکم قصاص دو سارق جوان را تایید کردند که به اتهام قتل صاحب خودروگرانقیمت، محکوم شده بودند.به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، دو سال قبل مردی به ماموران پلیس مراجعه کرد و گفت: پسرم برای فروش ماشین، با دو مشتری سوار خودرو اش شد وبرای بررسی وضعیت فنی ماشین بیرون رفتند. ولی ساعتی گذشت واز پسرم خبری نشد. با تلفن همراهش تماس گرفتم که غریبه ای جوابم راداد.بعد ازگفت و گویی کوتاه فهمیدم پسرم ربوده شده است.

12 روز بعد از این گزارش ماموران با راهنمایی پدرمرد جوان گمشده و ردیابی های تخصصی موفق شدند دو مرد جوان به نام های مازیار و اشکان- خریداران قلابی -را شناسایی ودستگیر کنند. آنها نیز در بازجویی ها به قتل صاحب خودرو برای سرقت خودرو اش اعتراف کردند.

پس ازصدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نخستین جلسه دادگاه پدر و مادر مقتول خواستار صدور حکم قصاص برای هر دو متهم شدند و اعلام کردند با توجه به اینکه هر دو مشارکت در قتل دارند، تفاضل دیه را می پردازند، اما از قصاص صرف نظر نمی کنند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند وهردو متهم را به اتهام مشارکت در قتل وسوزاندن جسد به قصاص محکم کردند. صبح دیروز این حکم از سوی قضات شعبه هفتم دیوانعالی کشور تایید شد.

گروگان کشته نشد

گروه حوادث/ به دنبال انتشار خبری تحت عنوان «رهایی گروگان پس از کشته شدن گروگانگیر» در صفحه حوادث روز شنبه به نقل از رئیس پلیس آگاهی، فرمانده انتظامی استان البرز با رد خبرکشته شدن یکی از گروگانگیران، از تحویل هر سه متهم به زندان خبر داد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 4مهر گزارش ربوده شدن مرد جوانی از مقابل خانه اش توسط سه مرد خشن نقابدار به کلانتری 22 مهرشهر کرج اعلام شد. با توجه به حساسیت موضوع، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با ردگیری تماسی که آدمربایان با خانواده گروگان داشتند محل اختفای آنها را در محدوده گلدشت شناسایی کردند. گروگانگیران که درحلقه پلیس گرفتار شده بودند، با دو خودرو قصد فرار داشتند که هر سه به دام افتادند. ماموران پس از دستگیری سه تبهکار در کمتر از 10 ساعت، گروگان جوان را با دست و پای بسته از صندوق عقب خودرو نجات دادند.