آرشیو یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۸
حوادث
۱۸
خبر

هشدار رئیس پلیس آگاهی کشور: افرادی که خانه را با خزانه بانک اشتباه گرفته اند

گروه حوادث / رئیس پلیس آگاهی کشور، با بیان اینکه ریشه 50 درصد سرقت ها به غفلت مالباختگان باز می گردد گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی ازمردم خانه خود را با خزانه بانک مرکزی اشتباه گرفته اند.

به گزارش «ایران» سردار محمدرضا مقیمی گفت: براساس آمارهای موجود، طی شش ماه امسال، 90 درصد جرایم گزارش شده به پلیس مربوط به سرقت بوده است.

از ابتدای امسال تاکنون هم این عدد کمتر از 80 درصد نشده است و این یعنی عمده جرایمی که به پلیس ارجاع می شود، سرقت است. حال آنکه اگر مردم دقت لازم در مراقبت و حفاظت از اموال خود داشته باشند، به طورحتم بسیاری از این سرقت ها اتفاق نمی افتد و دزدان ناکام می شوند.

سردار مقیمی گفت: 75 درصد سرقت های خودرو نیز در کشور فقط مربوط به یک مدل خودرو است؛ به عبارتی از هر 10 خودروی سرقتی هفت دستگاه متعلق به یک نوع خودرو است.

این آمار نشان می دهد خودروساز مربوطه توجه کافی در افزایش ضریب امنیت تولید خودروی مورد نظر ندارد؛ چرا که اگر موارد امنیتی در ساخت این خودرو رعایت شود خود به خود آمار 75 درصد سرقت خودرو در کشور کاهش می یابد.

سردار مقیمی از وقوع چندین سرقت خودرو به همراه کودکانی که داخل خودروها بودند خبر داد و گفت: متاسفانه بعد از حادثه تلخ بنیتا (طفل هشت ماهه ای که به همراه خودروی پدرش ربوده شد) در هفته های اخیر شاهد چندین مورد از این بی دقتی ها بودیم که خوشبختانه همه موارد بموقع کشف و موضوع رسانه ای نشد.

وی به سرقت های بزرگ ازخانه ها به ارزش 300 و 500 میلیون تومان و حتی بالاتر از این ارقام اشاره کرد و افزود: انگار برخی از مردم منزل خود را با خزانه بانک مرکزی اشتباه گرفته اند که این همه طلا، سکه و وجوه نقد را در خانه نگهداری می کنند.

رئیس پلیس آگاهی درعین حال از مردم خواست کودکان خردسال خود را بدون داشتن زیورآلات برای تفریح و بازی به پارک ها و مکان های تفریحی ببرند تا خدای ناکرده هدف سارقان قرار نگیرند.