آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۹
جهان
۲۰
اروپا

انتخابات زود هنگام پارلمانی اتریش برگزار شد

دیروز مردم اتریش در شرایطی برای انتخاب زودهنگام 183 نماینده پارلمان خود به پای صندوق های رای رفتند که انتظار می رود حزب راستگرای افراطی تحت رهبری کورتز با تفکرات ضد اسلامی و مهاجرتی پس از یک دهه بار دیگر قدرت در پارلمان این کشور را در دست گیرد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته بیش از 6 میلیون و 400 هزار نفر از مردم واجد شرایط در اتریش به پای صندوق های رای رفتند تا در انتخاباتی زودهنگام 183 نماینده پارلمان جدید را از میان 16 حزب برای مدت 5 سال برگزینند. این در حالی است که تنها حدود 6 حزب بخت حضور در پارلمان را خواهند داشت. احزاب سیاسی برای ورود به مجلس باید دست کم 4 درصد آرا در سطح کل کشور یا دست کم یک کرسی در یکی از 43 حوزه انتخابیه را کسب کنند.

انتخابات هر پنج سال یک بار برگزار می شود مگر اینکه احزاب با انتخابات زودهنگام موافقت کنند؛ اتفاقی که این بار رخ داده و انتخابات روز گذشته حدود یک سال زودتر از موعد مقرر برگزار می شد. بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، حزب محافظه کار و راست میانه «مردم» اتریش به رهبری «سباستین کورتز» وزیر امور خارجه 31 ساله این کشور با بیش از 30 درصد آرا در صدر است و انتظار می رود وی به مقام صدراعظمی اتریش رسیده و عنوان جوان ترین رهبر سیاسی در اروپا را از آن خود کند.