آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۶۹
استان ها
۱۸

کوتاه

احیای رصد خانه ابوریحان بیرونی شیراز

دنیای اقتصاد– شیراز- محمد صداقت: با حضور دکتر یوسف ثبوتی بنیان گذار دومین رصد خانه خاورمیانه و ادوارد گاینین استاد دانشگاه آمریکا که 40 سال قبل رصدخانه ابوریحان بیرونی را روی تپه ای از کوه های زاگرس در غرب پردیس دانشگاه شیراز با نصب تلسکوپی به قطر 50 سانتی متر راه اندازی کردند بعد از 5 سال توقف کار رصد، این رصدخانه بازسازی و فعال شد.

حسین مصلح، رئیس این رصدخانه گفت: تلسکوپ از کار افتاده این رصدخانه با اعتبار 100 میلیون تومان طبق استانداردهای جهانی به روز و زیر گنبد دوار ساختمان شش گوش فعال شد. وی گفت: تلاش می شود ساختمان رصدخانه به عنوان مرکز پژوهش و پرورش منجمان نسل جدید فعال شود.

افزایش ظرفیت نامی پست های فوق توزیع برق منطقه ای گیلان

دنیای اقتصاد– رشت: مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اعلام کرد: با افتتاح طرح های زیربنایی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان تا پایان سال جاری، 320 مگاوات به ظرفیت پست های فوق توزیع اضافه خواهد شد. عظیم بلبل آبادی با اشاره به بهره برداری از چهار طرح برق منطقه ای گیلان تا پایان سال جاری، اظهار کرد: طرح های زیربنایی و در دست اقدام شرکت همچون طرح پست های 63/ 20 کیلوولت توحید گلسار، سپیدرود رشت، سلیمانداراب و صومعه سرا که از پیشرفت مناسبی هم برخوردار هستند تا پایان سال جاری افتتاح می شوند.

کسب رتبه نخست پالایشگاه تبریز در بخش ایمنی

گروه بنگاه ها: مسوول ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از کسب رتبه نخست این شرکت در حوزه ایمنی در بین سایر پالایشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه تبریز، روح الله تیماره گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی این ارزیابی را هر ساله بین تمامی پالایشگاه های نفت کشور انجام می دهد. وی در ادامه افزود: پالایشگاه تبریز از بین تمامی شرکت های پالایشی کشور با کسب 94.132 از مجموع 100امتیاز، رتبه نخست را به طور مشترک با پالایشگاه لاوان کسب کرد. وی عمده شاخص های مورد نظر در این ارزیابی را ضریب تکرار و شدت حادثه برشمرد و گفت: این ضریب در سال 95 در شرکت پالایش تبریز صفر بود. تیماره خاطرنشان کرد: مواردی همچون طرح ریزی و اجرای اقدامات پیشگیرانه، انجام ارزیابی، حمایت همه مدیران، روسا و سرپرستان واحدها و پروژه ها در اجرایی شدن مقررات و اصول ایمنی در دستیابی به این مهم تاثیرگذار بوده است.