آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۷
جامعه
۱۷

معاون بهداشت وزارت بهداشت: با تغذیه مناسب می توان از 30 درصد سرطان ها پیشگیری کرد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که عادات غذایی نامناسب دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت است، گفت: با تغذیه مناسب جلوی 30 درصد سرطان ها گرفته می شود.

به گزارش جام جم، علیرضا رئیسی با بیان این که بحث امنیت غذایی در جامعه بین المللی نا آشنا و جدید نیست، ادامه داد: بحث امنیت غذایی اولویت سیاستگذاران در تمام کشورهاست.

وی افزود: در جامعه امروز، مهم تر از امنیت غذا، امنیت تغذیه است، چراکه تنها سیر شدن فرد کافی نیست، بلکه کیفیت غذا هم مهم است.

رئیسی گفت: در امنیت غذایی، دسترسی، اقتصاد و تامین غذا مطرح است، اما در بحث امنیت تغذیه، پیشگیری از بیماری ها مطرح می شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود: عوامل برهم زننده امنیت جامعه مسائلی مانند جنگ، سیل و تحریم ها هستند که سیاستگذاران جامعه را وامی دارد نسبت به امنیت غذایی حساس شوند.

وی با بیان این که در دنیا بیش از 70درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر است، توضیح داد: بسیاری از بیماری ها با روش تغذیه ای مناسب قابل پیشگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: 29 درصد زنان و 15 درصد مردان دچار چاقی هستند و در واقع 60 درصد جمعیت بالای 18 سال با افزایش وزن روبه رو هستند.

رئیسی با بیان این که مصرف سرانه نمک در ایران دو تا سه برابر مصرف دنیاست، عنوان کرد: با توجه به این که مردم به سمت مصرف غذاهای آماده می روند، باید در تولیدات خود مصرف نمک و قند را کاهش دهیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: عادات غذایی نامناسب دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت است.

رئیسی گفت: حضور کارشناسان تغذیه در حوزه بهداشتی سبب می شود الگوی تغذیه اصلاح شده و روند افزایش بیماری ها کاهش پیدا کند.

وی به مطالعه ای که در سال 2015 در مورد سوءتغذیه کودکان انجام شد، اشاره کرد و گفت: ایران تا 75 درصد در اصلاح سوءتغذیه کودکان موفق عمل کرده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: طی ده سال گذشته روند کم خونی کاهش چشمگیر داشته است و برای دختران دبیرستانی آهن یاری ادامه دارد.