آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۳۱
اقتصاد
۴
ویژه

اقتصاد مقاومتی، دکترین نظام در حوزه اقتصاد

هجدهمین همایش مشترک انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم، با عنوان همایش علمی-کاربردی اقتصاد مقاومتی در تاریخ 23 مهر سال 1396، در محل دانشگاه خاتم و با حضور استادان، اقتصاددانان، اعضای انجمن های علمی، اعضای انجمن مدیریت ایران، کارشناسان و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این همایش دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص «نهادی سازی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» گفت: «سیاست های کلی» که از نظر جایگاه حقوقی، ذیل قانون اساسی و فوق قانون عادی تعریف می شوند، تعریف کننده چگونگی حرکت به سوی تحقق آرمان های عالیه نظام هستند. این سیاست های کلی در یک ساز و کار منطقی پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شوند. وی در ادامه در مورد فلسفه وجودی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد انفعالی نیست: بلکه یک جهت گیری رو به آینده است و در واقع پایه ریزی استمرار نظام سازی در حوزه اقتصاد مبتنی بر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی است. نظام سازی سیاسی مبتنی بر حضور حداکثری و دین مدارانه مردم است که ما از آن با مردم سالاری دینی یاد می کنیم و نظام سازی اقتصادی هم مبتنی بر حضور حداکثری مردم است که با نام اقتصاد مقاومتی خوانده می شود.

وی افزود: همان گونه که در حوزه سیاسی با حضور واقعی و فعال مردم، ساخت سیاسی نظام بتن آرمه شده و به پایداری رسیده است، به گونه ای که فتنه سازی های بین المللی هم نمی تواند به آن آسیب بزند، در حوزه اقتصادی هم با حضور واقعی و فعال مردم، ساخت اقتصادی از آنچنان استحکامی برخوردارخواهد شد.