آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۸
فوتبال ایران
۱۱

16 تیم لیگ برتری در تکاپوی مجوز حرفه ای

مسئول صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در خصوص کسب مجوز حرفه ای باشگاه ها و تعداد سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر 16 باشگاه تلاش داشتند شرایط کسب مجوز حرفه ای را کسب کنند و ما هم تا حد امکان به آنها کمک کرده ایم.

سهیل مهدی در گفت وگو با رادیو جوان افزود: از چهار باشگاهی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند، سه باشگاه (پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی) مدارک شان را ارسال کرده اند و پرونده آنها نیز نزدیک به تکمیل شدن است، اما باشگاه نفت در این زمینه کمتر کار کرده است. شرایط نفت هم به دلیل تغییر مدیریت باشگاه سخت شده است که آنها نیز تلاش می کنند در فرصت باقیمانده مدارک خود را ارسال کنند.

مسئول صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ پس از مورد بحث قرار گرفتن احتمال جایگزینی ذوب آهن به جای نفت تهران ادامه داد: طبق قانون تا نیمه جدول هر کشوری، باشگاه ها می توانند در لیگ قهرمانان حاضر شوند و اگر باشگاهی مجوز حرفه ای نگیرد تیمی که رده بعدی را در جدول داشته باشد، به لیگ قهرمانان آسیا می رود. شرط حضور هم کسب مجوز حرفه ای است و ذوب آهن یا تیم رده بعدی مشخص نمی کند کدام یک مجوز حرفه ای کسب کنند. فدراسیون نیز در این زمینه بی طرف است و سعی ما این بوده به همه باشگاه ها برای دریافت مجوز حرفه ای کمک کنیم.

وی در واکنش به این مساله که آیا تعداد سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان 1+3 است یا 2+2 سهمیه به فوتبال ایران تعلق می گیرد، چون بحث حضور عراق در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میان آمده است، گفت: تعداد سهمیه ها اوایل آذرماه اعلام می شود. خوشبختانه از بابت این که تیم پرسپولیس توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، این باشگاه می تواند امتیاز خوبی برای ما بگیرد.