آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۸
سینما
۱۲

«آنتراکت» بهترین فیلم جشنواره «نزرا فلسطین» ایتالیا

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان، جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی را از جشنواره فیلم کوتاه «نزرا فلسطین» ایتالیا به دست آورد.

به گزارش مهر، این انیمیشن در یازدهمین حضور جهانی خود در جشنواره فیلم کوتاه «نزرا فلسطین» ایتالیا جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی این جشنواره را از آن خود کرد.

جشنواره فیلم کوتاه «نزرا فلسطین» یک جشنواره موضوعی مستقل با موضوع مقاومت مردم فلسطین است. نخستین دوره این جشنواره از 26 سپتامبر تا 9 اکتبر 2017 در پنج شهر ونیز، فلورانس، رم، ناپولی و میلان ایتالیا با نمایش فیلم هایی از فیلمسازان کشورهای اسپانیا، ایران، اردن، فلسطین، ایتالیا و... برگزار شد. در این دوره 24 فیلم از بین بیش از هزار اثر به بخش مسابقه راه یافتند و پنج فیلم برگزیده شدند.

«آنتراکت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، واکنشی به کودک کشی در جهان و محصول باشگاه فیلم سوره است.

«آنتراکت» برگرفته از «entract» کلمه ای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است که فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود. ایده «آنتراکت» از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ 2014 غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته 13 کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.