آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۹
شهرستان ها
۷

استقرار 10 موکب خدمات رسان افغانی و پاکستانی در خرمشهر

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خرمشهر از احتمال استقرار 10 موکب افغانی و پاکستانی در موسم اربعین برای خدمات رسانی به زوار حسینی در خرمشهر خبر داد.

امیر تابنده با اظهار اینکه روال قانونی استقرار این 10 موکب انجام شده است، گفت: درخواست راه اندازی این مواکب داده شده و کارهای مقدماتی جانمایی آنها انجام شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خرمشهر در ادامه از افزایش 50 درصدی مواکب در مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 50 درصدی مواکب هستیم و تاکنون بیش از 300 موکب در طول مسیر اتوبان اربعین جانمایی شده اند.

تابنده، تاریخ پایان کار آماده سازی مواکب برای خدمات رسانی را 25 مهر جاری اعلام کرد و گفت: قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده از 25 مهر مواکب آماده شوند و اول صفر باید تمام مواکب آماده باشند.

وی افزود: همچنین طبق برنامه ریزی ها از 25 همین ماه کامیون های تجاری به جاده فرعی منطقه آزاد هدایت می شوند تا از بار ترافیکی مسیر تردد زوار و محل استقرار مواکب کاسته شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات خرمشهر اظهار کرد: کارت تردد تمام مواکب خدمات رسان صادر شده و در حال تحویل است و تلاش می شود هر موکب دو تا سه کارت تردد خدماتی داشته باشد.

تابنده با بیان اینکه درخواست هیئت های مذهبی برای برپایی مواکب خدمات رسان در شلمچه همچنان ادامه دارد، افزود: سعی می شود برای این درخواست تا حد امکان فضا فراهم کرد و در حد امکان کارت تردد این هیئت ها نیز صادر شده تا مشکلی برای خدمات رسانی شان ایجاد نشود. مرز شلمچه تنها مرز گذر زوار اتباع غیرایرانی در اربعین حسینی تعیین شده است.