آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۹
شهرستان ها
۷

45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت قزوین تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

قزوین- خبرنگار کیهان: علی اکبر متقی فرد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان اجرای 20 هزار هکتار آبیاری مدرن تصویب شد که تاکنون 10 هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید به سرعت در مسیر تغییر روش های سنتی به مدرن اقدام و اعتبار مورد نیاز برای مدیریت منابع آبی را تامین کنیم.

متقی فرد یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی استان قزوین بالغ بر 5 میلیون تن است که در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا می کنیم لذا باید با همراهی دستگاه های اجرایی و تزریق اعتبارات مناسب سرعت اجرای طرح های نوین کشاورزی را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه کشت های گلخانه ای از راهکارهای مهم در مدیریت منابع آبی و افزایش سطح زیر کشت و تولید محسوب می شود که در این راستا طرح بزرگ ایجاد 1000 هکتار گلخانه در استان قزوین کلید خورده است.

وی تصریح کرد: با کشت گلخانه ای میزان تولید تا سه برابر اضافه شده و راندمان نیز ارتقاء می یابد و در کنار آن شاهد کاهش قابل توجه مصرف آب هستیم.