آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۷۱
فرهنگ و هنر
۳۲

گالری

مجسمه های شاه پریون در گالری سیحون

نمایشگاهی از مجسمه های سارا تقوی که برداشتی متفاوت از داستان های شاه پریون است، جمعه 26 مهرماه با عنوان «باز، یافت دیگر» در گالری سیحون برپا می شود.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: برداشتی متفاوت از داستان های شاه پریون... داستان هایی که سراسر خوشبختی بود و دخترانی که نماد زیبایی، ثروت و عشق بودند و با قدرت جادو به هرچه می خواستند، می رسیدند؛ اما دیگر نه جادویی برایشان مانده و نه عشقی چنان که شایسته آنان باشد، اکنون در دنیایی رها شده اند که بی تفاوت است به حضورشان. این مجموعه در پی تعریف دوباره ای از رانده شدن، تنهایی و حتی شادی و از نو نگاه کردن به همه چیز است و در واقع بازیافت دوباره آنهاست، بازیافت شادی در درون اشیای بی ارزش، بازیافت آرامش در دنیایی که با تمام بی مهری اش نیازی به جادو ندارد، دنیایی که بار دیگر باید آن را یافت. نمایشگاه «باز، یافت دیگر» تا 10 آبان ماه در محل این گالری واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک 11 برپاست.

عکس های آرنو فیشر در گالری راه ابریشم

گالری راه ابریشم و بخش فرهنگی سفارت آلمان نمایشگاه «عکس های آرنو فیشر» را برگزار می کنند. در این نمایشگاه آثار آرنو فیشر که یکی از عکاسان برجسته و یکی از تاثیرگذار ترین سخنرانان عکاسی قرن بیست و یکم آلمان بوده، به نمایش گذاشته می شود.

کار او به عنوان مدرس در زمینه عکاسی در شهرهای لایپزیگ، دورتموند و برلین، سه نسل از عکاسان را نه تنها در شرق آلمان، بلکه در غرب نیز تحت تاثیر قرار داد. عکس های آرنو فیشر بخشی از حافظه فرهنگی آلمان است. اگرچه او در «جامعه بسته» جمهوری دموکراتیک آلمان شرقی کار می کرد، کارهایش توانست به رسمیت شناخت بین المللی دست یابد. آثار او با یک مشخصه شاعرانه ای توصیف می شوند که به راحتی مرزهای ایدئولوژیک را نقض می کند. نمایشگاه عکس های آرنو فیشر جمعه 28 مهرماه، ساعت 4 تا 8 افتتاح می شود و تا 15آبان ماه ادامه دارد. علاقه مندان می توانند به آدرس بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره 210، ساختمان تکنوآجر مراجعه کنند.