آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۷۱
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

مجموعه داستانی تازه آنا گاوالدا در کتابفروشی ها

مجموعه داستان «پس پرده» نوشته آنا گاوالدا نویسنده معروف فرانسوی با ترجمه عاطفه حبیبی راهی بازار کتاب شد. این کتاب مجموعه ای از هفت داستان کوتاه است که از نگاه اول شخص روایت می شود. «عشق مودبانه»، «ماکیزاد»، «سگم دارد می میرد»، «یک وعده غذای خوشمزه»، «جان های من»، «پیاده نظام» و «پسر» نام های این هفت داستان کوتاه در مجموعه «پس پرده» هستند که نشر چترنگ به تازگی چاپ و توزیع کرده است.

ناشر در معرفی نویسنده کتاب نوشته است: آنا گاوالدا از سرشناس ترین نویسندگان حال حاضر ادبیات فرانسه با مجموعه داستان پس پرده بعد از هجده سال که از اولین مجموعه داستانش، «دوست داشتم جایی کسی منتظرم باشد» بار دیگر به دنیای نویسندگی بازگشته است تا مخاطبان خود را با دغدغه های روزانه، احساسی و اجتماعی آشنای شخصیت های به یادماندنی آثارش همراه کند. تاکید آثار او بر نیازهای عاطفی انسان معاصر است. او به سوژه هایی نزدیک می شود که برای مخاطبانش کاملا ملموس هستند.مجموعه داستان «پس پرده» نوشته آنا گاوالدا نویسنده معروف فرانسوی با ترجمه عاطفه حبیبی و با 224 صفحه و قیمت 19هزار تومان توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

انتشار «جهان کتاب» با سلسله نوشته هایی از پرویز دوائی

تازه ترین شماره ماهنامه «جهان کتاب» منتشر شد. این شماره از مجله پیش رو هم با «نامه ای از پراگ» آغاز می شود که سلسله نوشته هایی از پرویز دوائی مترجم ایرانی را در برمی گیرد و عنوان این مطلب «عروسک چینی...» است.در مطلبی دیگر که با عنوان «نامه اعمال روشنفکران» نوشته فرخ امیرفریار منتشر شده به کتاب «نامه به سیمین» اثر ابراهیم گلستان می پردازد.

«در مرداب ناگفته ها» هم که در ادامه این مقاله چاپ شده، کتاب «آیه های آه» شامل ناگفته های زندگی فروغ فرخزاد، توسط فریده حسن زاده مورد بررسی قرار گرفته است. مقاله «علی اصغر حریری: ستایشگر سنت، نکوهشگر تجدد» به قلم کامیار عابدی، «بازکردن کتابخانه ام: سخنی در جمع آوری کتاب» نوشته والتر بنیامین با ترجمه فایقه سرشوقی، بررسی دو دفتر شعر «آمد و رفت مشعل ها» از علیرضا عباسی و «نیلوفر نام دیگر زخم است» سروده نیلوفر شریفی از دیگر مطالب خواندنی این ماهنامه را تشکیل می دهند. شماره جدید «جهان کتاب» به قیمت 10 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.