آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۹۰۶۲
صفحه آخر
۱۲

مدیر خانه عکاسان ایران: نمایشگاه عکس نسل کشی در میانمار برپا می شود

سیداحسان باقری با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع نسل کشی در میانمار گفت: نمایشگاه عکس «نسل کشی در میانمار» 30 مهر افتتاح خواهد شد.

به گزارش دفاع پرس، «سیداحسان باقری» مدیر خانه عکاسان ایران اظهار داشت: اولین رسالت هر هنرمند در قبال بدی ها و کژی ها، واکنش و نقد آنهاست. این کار یکی از مهم ترین رسالت های یک هنرمند است. بی شک هنگام بیان یک پیام در قالب هنر، حتی اشخاصی که خیلی بی تفاوت نسبت به دنیای پیرامون خود هستند نیز جذب آن اثر می شوند. این گونه مردم به عمق یک فاجعه انسانی و یا غیر انسانی پی می برند و به درک بهتری از آن موضوع دست خواهند یافت.وی در مورد جایگاه پژوهش در هنر و اهمیت آن گفت: پژوهش در هنر و واکنش های به موقع هنری از سوی هنرمندان، هر دو به یک اندازه در جای خود مهم هستند.

موضوعاتی که به یک فاجعه انسانی مربوط است حتما باید با واکنش سریع از سوی هنرمندان مواجه شود. به عنوان مثال، مسئله نسل کشی و آواره سازی مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار به واکنش سریع از سوی هنرمندان نیازمند بود.باقری در همین راستا با اشاره به برنامه های خانه عکاسان ایران درخصوص ظلم ستیزی به ویژه مردم مظلوم میانمار گفت: خانه عکاسان ایران در نظر دارد تا نمایشگاه عکسی از فاجعه انسانی «نسل کشی مذهبی در میانمار» برپا کند.