آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۳
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

«توران خانم» بنی اعتماد و میرطهماسب در ایستگاه آخر

با نزدیک شدن به نخستین سال درگذشت زنده یاد توران میرهادی -استاد برجسته تعلیم و تربیت کودکان ایران- تدوین فیلم مستند «توران خانم» کار مشترک رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرطهماسب به پایان رسید و این فیلم وارد مراحل پایانی پس از تولید شد. رویکرد بنی اعتماد و میرطهماسب در این فیلم که فیلمبرداری آن از 22 مهرماه 1391 آغاز و تا واپسین روزهای حیات خانم میرهادی در پاییز 1395 ادامه داشت، ثبت ویژگی های شخصیتی ایشان به عنوان یک معلم نهادگذار در واپسین سال های عمر پربار 89 ساله اوست.

داستان هایی برای شجریان

کتاب «بیداد سکوت» (داستان هایی برای خسرو آواز ایران: محمدرضا شجریان) به تازگی راهی بازار شده است. این کتاب که توسط مجموعه ای از نویسندگان نوشته شده در 80 صفحه در نشر کتاب فانوس در قطع جیبی منتشر شده است.

اظهارات تکان دهنده «تارانتینو» از یک رسوایی اخلاقی

کوئنتین تارانتینو که در بسیاری از پروژه های سینمایی اش با «واینستاین» همکاری داشته، در جدیدترین مصاحبه اش با «نیویورک تایمز» گفت: اطلاع من هم دست دو نبود. می دانستم چند جا از این کارها کرده است. ای کاش مسئولیت آنچه شنیده بودم را به عهده می گرفتم.

درگذشت محمد حسن رادمان

محمدحسن رادمان، موسیقیدان و رهبر ارکستر که مدت ها کنسرت مایستر ارکستر حسین دهلوی بود در 85 سالگی درگذشت. این هنرمند در طول فعالیت های هنری اش ضمن تدوین مقالات و جزوات آموزشی ده ها تقدیرنامه از موسسات عالی و دانشگاهی دریافت کرد و کنسرت مایستر ارکستر حسین دهلوی و رهبر ارکستر فرهنگسرای ملل بوده است.