آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۳
اجتماعی
۴

در ادامه سفر نجفی به کره جنوبی رخ داد

حضور شهردار تهران در مراسم افتتاحیه اجلاس تغییرات اقلیمی

مراسم افتتاحیه اجلاس شهرداران پیرامون تغییرات اقلیمی 2017 صبح دیروز با حضور شهردار تهران و شهرداران و مقامات کشورهای عضو گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها(C40)در محل هتل کنراد سئول برگزار شد.در مراسم افتتاحیه این اجلاس پارک ون سون، شهردار سئول طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مقامات شهری کشورهای مختلف، رویکردهای اتخاذ شده از سوی کلانشهر سئول و دولت کره جنوبی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، توسعه سیستم آب رسانی و افزایش میزان بازیافت مواد ارائه کرد.همچنین «آنا هیدالگو» شهردار پاریس نیز طی سخنانی با اشاره به توافقنامه پاریس به بیان نقش شهرها و رهبران حکومت های محلی در ایجاد پدیده تغییرات اقلیمی و راهکارهای مقابله با آن پرداخت. همچنین در جریان سفر هیات ایرانی به کره جنوبی زهرا صدراعظم نوری با رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر سئول دیدار و گفت و گو کرد.

زهرا صدراعظم نوری؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار با اشاره به مهم ترین رویکردها و اولویت های زیست محیطی شهر تهران به تشریح مشکلات و راهکارهای مشترک به منظور حل مسائل و مشکلات پیش رو پرداخت.

پارک، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر سئول نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی در پایتخت کره جنوبی، تاکید کرد: چالش های محیط زیست مربوط به یک شهر، کشور و منطقه نیست، بلکه چالش های فراگیری در کلانشهرها وجود دارد که با آغاز در یک نقطه، کل کره زمین را در بر می گیرد. براساس این گزارش، گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها که از آن با عنوان شهرهای C40 یاد می شود، گروهی از شهرها هستند که برای کاهش وارد شدن گازهای کربن دار و تطبیق با تغییرات آب و هوایی کره زمین فعالیت می کنند.

بازدید نجفی از خیابان تهران در سئول

محمد علی نجفی در ادامه دیدارها و بازدیدهای خود در شهر سئول با حضور در خیابان تهران واقع در قلب تجاری سئول، از این خیابان بازدید کرد.