آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۱۷۳
بازار دیجیتال
۲۶

از گوشه و کنار

ساخت دوربین 360 درجه با 17 لنز

مهر: یک شرکت فناوری دوربینی 360 درجه با 17 لنز ساخته که ضدآب و گرد و غبار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی نت، شرکت سامسونگ دوربینی 360 درجه با 17 لنز به نام 360Round ساخته است.

دوربین مذکور مجهز به دو ست 8 تایی لنز و لنزی اضافی در مرکز گجت است. کاربران حرفه ای و آماتور می توانند از این دوربین استفاده و ویدئو و صوت سه بعدی ثبت کنند. به این ترتیب دستگاه برای تولید محتوا در فضای واقعیت مجازی ایده آل است. سامسونگ از سال 2014 مشغول ساخت این دوربین ضد آب و گردوغبار است. همچنین این دستگاه به 6 میکروفن داخلی مجهز است و می توان به این دستگاه کارت حافظه 256 گیگابایتی افزود.

پردازنده جدید اینتل برای شبکه های عصبی هوشمند

مهر: شرکت اینتل پردازنده پیشرفته ای را طراحی و تولید کرده که برای استفاده در شبکه های عصبی هوشمند در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، این پردازنده که نروانا نام دارد از سه سال پیش در دست طراحی و تولید بوده و به طور اختصاصی در رایانه ها و سایر تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی و دارای قابلیت خودآموزی به کار گرفته می شود. اینتل می گوید این پردازنده از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و شرکت فیس بوک نیز در طراحی آن با اینتل همکاری کرده است. قرار است پردازنده نروانا در آینده نزدیک روانه بازار شود. این اولین بار است که یک پردازنده به طور اختصاصی با هدف استفاده در محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی تولید و روانه بازار می شود.