آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۳
ایران زمین
۱۹

کوتاه از ایران

جنگل کاری5 هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی اهواز

پنج هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی شهرستان اهواز جنگل کاری شده است که 70 درصد پوشش این جنگل ها از درخت کهور تشکیل شده که مقاومت بالایی در برابر گرما، خشکی و شوری آب دارد. به گزارش ایرنا، «فرزاد امین» رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهوازتصریح کرد: با عملیات صورت گرفته، کانون های ریزگرد تا حدود بسیار زیادی مهار شده اند و قطعا مانند سال های گذشته شاهد اختلال در زندگی شهروندان نخواهیم بود. وی درعین حال وجود طوفان های ریزگرد در سال جاری را دور از انتظار ندانست و یادآور شد: 42هزار هکتار از 89هزارهکتار اراضی بیابانی استان خوزستان به عنوان کانون فوق بحرانی شناسایی شده است.

شناسایی50 سازه پرخطر در مسیر رودخانه های استان اصفهان

50 سازه پرخطر در مسیر رودخانه های استان اصفهان توسط شرکت آب منطقه ای شناسایی شد. به گزارش ایرنا، «منصور شیشه فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از شناسایی این نقاط، طرح های ایمنی آنها از ساماندهی مسیل ها گرفته تا تخلیه نخاله ها از دهنه پل ها به دستگاه های ذیربط در استان ارجاع شد که امیدوارم هرچه سریع تر اقدام شود. وی افزود: پیشگیری از وقوع سیل و جلوگیری از آلودگی هوا از جمله طرح های بسته طرح خطرپذیری استان اصفهان است که با هدف کاهش آسیب پذیری شهرها و روستاها هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده در اختیار دستگاه های ذیربط قرار دارد.

تولید 14هزار تن میگو متناسب با ظرفیت استان بوشهر نیست

سالانه 14هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می شود که نسبت به 90هزار تن در کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار ناچیز است و لازم است تولید این آبزی با ارائه طرح های نوین و پیشرفته افزایش یابد. به گزارش ایرنا، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهرگفت: هم مرزی 900 کیلومتری با خلیج فارس یکی از قابلیت های مهم این استان برای سرمایه گذاری است به همین دلیل پروژه های آبزی پروری در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده است.

اختصاص 9 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغالزای روستایی کردستان

با هدف رفع محرومیت، حمایت از طرح های اشتغالزا، جلوگیری از مهاجرت و توسعه اقتصادی روستاها در استان کردستان 12 طرح اشتغالزایی روستایی مصوب شد که 9 میلیارد تومان تسهیلات به آنها تعلق می گیرد. به گزارش ایسنا، «امیر قادری» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران در خصوص اعطای این تسهیلات به روستاییان اطلاع رسانی کنند.