آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۳
جهان
۲۰

58 کشته در حمله طالبان به پادگان ارتش افغانستان در قندهار

گروه شبه نظامی طالبان تنها دو روز پس از حملات مرگبار خود به مراکز نظامی و ارتش افغانستان در ولایت پکتیا و غزنی، یک کمپ نظامی ارتش در ولایت قندهار را هدف حمله خود قرار داده و دست کم 58 سرباز افغان را کشتند. در این حمله انتحاری که پنجمین حمله خونین طالبان طی دو ماه گذشته به قندهار افغانستان به شمار می رود، 10 مهاجم نیز کشته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز پنجشنبه «دولت وزیر» سخنگوی نیروهای نظامی افغانستان اعلام کرد ساعت 2:50 بامداد دو تروریست انتحاری طالبان به یک کمپ ارتش در منطقه «چشمو» واقع در شهرستان میوند قندهار حمله کرده و پس از ساعت ها درگیری با نیروهای نظامی افغان اقدام به انفجار دو خودروی بمبگذاری شده خود کردند که در پی آن 58 سرباز کشته شدند. وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در این عملیات انتحاری دست کم 10 مهاجم طالبان نیز کشته شدند.

در همین حال روز جمعه وزارت امور خارجه هند با صدور بیانیه ای حملات تروریستی طالبان در قندهار و چند روز گذشته در پکتیا و غزنی را محکوم کرد. شایان ذکر است طالبان روز چهارشنبه نیز به مقر فرماندهی پلیس ولایت پکتیا حمله کرده و 41 نفر از ماموران پلیس از جمله رئیس پلیس این ولایت و چندین غیرنظامی را کشتند. در حمله ای مشابه به مرکز پلیس در ولایت غزنی نیز 25 مامور پلیس جان خود را از دست دادند.

خبر دیگر اینکه «حامد کرزای» رئیس جمهوری سابق افغانستان با تاکید بر اینکه جامعه بین الملل باید امریکا را به مبارزه واقعی با تروریسم متقاعد کند، تصریح کرد: واشنگتن از شبه نظامی گری داعش به عنوان ابزاری در افغانستان استفاده می کند و با چنین اقداماتی تلاش دارد تا کل منطقه را بی ثبات سازد.