آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
اقتصادی
۴

رئیس انجمن لوازم خانگی: لوح تقدیر و عکس یادگاری هیچ امتیازی برای واحدهای نمونه تولیدی نداشته است

رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه واحدهای نمونه استاندارد، هیچ امتیازی جز گرفتن لوح و چند عکس یادگاری ندارند، پیشنهاد کرد دولت به این واحدها معافیت مالیاتی یا مشوق های مالی اختصاص دهد.

محمدرضا دیانی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به واحدهای تولیدی که به عنوان یک واحد نمونه ملی در عرصه استاندارد انتخاب می شوند، در روز جهانی استاندارد یک لوح تقدیر اهدا می شود اما آیا این اتفاق کافی است؟

وی افزود: دولت باید مشوق هایی را برای واحدهای نمونه ملی قرار دهد، مثلا به آنها معافیت مالیاتی اختصاص دهد تا این مسئله، انگیزه ای برای تلاش صنعتگران به تولید بهینه و نمونه شدن باشد و خودشان را به سطوح بالای کیفی برسانند یا فاینانس بدهند.

رئیس انجمن لوازم خانگی تاکید کرد: انتخاب واحدهای نمونه استاندارد به جز گرفتن یک لوح و چند عکس یادگاری، هیچ امتیازی برای واحدهای تولیدی ندارد. دیگر این لوح و عکس ها به درد تبلیغات هم نمی خورد و مردم دیگر به این مسائل هم توجه نمی کنند.

دیانی ادامه داد: من به عنوان یک تولیدکننده، سال گذشته چهار لوح تقدیر از مراکز دولتی دریافت کردم که حالا باید بنشینیم و پای این لوح ها اشک بریزیم، زیرا هیچ نتیجه ای برای ما نداشته است.رئیس انجمن لوازم خانگی گفت: برای تعیین واحدهای نمونه، کارگروه هایی تشکیل می شود، یک سال وقت و هزینه صرف می شود و این طور نیست که به واسطه مسائل سیاسی به یک واحد تولیدی لوح اهدا شود، بلکه انتخاب واحدها براساس یکسری فیلترهای خاص صورت می گیرد.

دیانی پیشنهاد کرد: در معرفی واحدهای منتخب استاندارد، مانند گریدبندی انرژی کالاها، رتبه بندی صورت گیرد تا مصرف کننده نیز در جریان وضعیت واحدها قرار گرفته و حق انتخاب دقیق تری داشته باشد.