آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
ورزشی
۹

انتقاد وزیر ورزش به نحوه اعزام تیم های ورزشی به خارج از کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت: در اعزام های خارجی باید ملاحظات سیاسی، مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شود و باید زمان و مدت اعزام و عدم استفاده از مواد نیروزا و موارد دوپینگ قبل از اعزام در فدراسیون ها مورد بررسی قرار گیرد.مسعود سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی به میزبانی همدان به نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی های داخل سالن آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از مسابقات از سوی روسای فدراسیون ها قول هایی داده شد و باید تعهداتی که روسای فدراسیون داده اند مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که تعدادی از فدراسیون ها با وجود وعده های خود خوب عمل نکردند و باید این موضوع با حضور روسای فدراسیون ها بررسی شود تا به زوایای این ناکامی برسیم اما در مجموع عملکرد قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه مسابقات آسیایی ترکمنستان پیش زمینه و آمادگی خوبی برای بازی های آسیایی 2018 بود تصریح کرد: جلسات بازی های آسیایی 2018 و 2020 تشکیل شده و جلساتی با مسئولان کمیته المپیک داشتیم و از این پس نیز جلسات بیشتری با فدراسیون ها خواهیم داشت تا در کنار کمیته المپیک مشکلات و موانع را قبل از مسابقات بر طرف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از برخی که زمان باقی مانده تا المپیک و بازی های آسیایی را کوتاه می دانند افزود: هنوز دیر نشده و فرصت برای برطرف کردن ضعف ها وجود دارد و باید به نحو احسن برای المپیک 2020 آماده شویم.

وی در ادامه با انتقاد از برخی اعزام های خارجی تیم ها افزود: به اعزام های خارج از کشور انتقاد جدی دارم و به طور جدی پیگیر هستم تا اعزام ها به جهت ضرورت صورت گیرد و باید در اعزام ها نحوه هزینه کرد و ترکیب تیم ها و مباحث اخلاقی مورد توجه قرار گیرد. در اعزام های خارجی باید ملاحظات سیاسی و مصالح و منافع ملی در نظر گرفته شود و زمان و مدت اعزام و عدم استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ قبل از اعزام در فدراسیون ها بررسی شود.

وی افزود: خیلی از اعزام ها ضرورت ندارد اگر اعزام ها هدفمند و سنجیده کار شود بسیاری از این مسابقات برون مرزی اردوهای خوبی برای مسابقات جهانی و المپیک است ولی از روسای فدراسیون ها می خواهیم در نحوه و چگونگی اعزام ها بررسی لازم صورت گیرد.