آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
شهرستان ها
۷

مدیرکل شیلات استان وعده داد: ساخت بزرگ ترین مرکز پرورش زالو و ماهیان خاویاری غرب کشور در لرستان

خرم آباد- خبرنگار کیهان: مدیرکل شیلات لرستان از ساخت بزرگ ترین مرکز پرورش زالو و ماهیان خاویاری غرب کشور در استان لرستان خبر داد و گفت: مرکز تولید ماهیان خاویاری با ظرفیت 20 تن خاویار و 600 تن گوشت با سرمایه گذاری 80 میلیارد تومان و اشتغالزایی 150 نفر به صورت مستقیم توسط بخش خصوصی در لرستان ایجاد می شود.

مهندس کیارش بیرانوند با بیان اینکه لرستان با اجرای اقداماتی در راستای توسعه پرورش ماهی به عنوان الگو در کشور معرفی شده است، اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت های بسیار زیاد آبزی پروری می باشد و همین امر باعث شد استان به عنوان الگوی پرورش ماهی در قفس معرفی شود.

کیارش بیرانوند در سال 96 تعهد کردیم هزار تن ماهی در قفس را تولید کنیم که در 6 ماهه اول سال 500 تن تولید داشتیم، وی افزود: لرستان شرایط تولید بیش از ده هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد که برای تحقق این مهم نیازمند پای کار آمدن تولیدکنندگان است.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: سرانه آبزیان در استان بسیار کم است.

وی افزود: سرانه مصرف ماهی در دنیا 40 کیلو، در کشور 10 کیلو و در استان لرستان حدود 5 کیلو است.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه در سال 96 به پیشنهاد سازمان شیلات لرستان تیمی از مدیران استان از صنعت آبزی پروری فرانسه بازدید کردند، و در این بازدید ضمن کسب تجارب مورد نیاز در خصوص افزایش تولید آبزیان چند تفاهم نامه در راستای آموزش تولید و مکانیزه کردن استخر پرورش ماهی منعقد شد.