آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۱
شهرستان ها
۷

اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه زیرساخت پایانه های مرزی

مدیرکل سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خوزستان با اشاره به تحولات سازنده ای که در پایانه های مرزی این استان در سال های اخیر صورت گرفته است، گفت: قریب به 60 میلیارد تومان از اعتبارات ملی سازمان به توسعه و بهسازی و تهیه زیرساخت های لازم در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه اختصاص یافته است.

مسعود مصدقی در آئین معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خوزستان اظهار داشت: نظر به این که زایرین اربعین حسینی ازطریق دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان وارد خاک عراق می شوند، این استان به منطقه مهمی از نظر تردد مبدل شده است. 7 بندر در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد 3 بندر استراتژیک هستند و مهم ترین آنها بندر امام خمینی(ره) است که قریب به 40درصد واردات و 17 درصد صادرات کشور از آنجا صورت می گیرد.

وی با اشاره به تحولات سازنده ای که در پایانه های مرزی این استان در سال های اخیر صورت گرفته است، تصریح کرد: مدیرکل سابق راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خوزستان با بیان این که بزرگ ترین سالن مسافرتی کشور در مرز شلمچه در اربعین سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به حل مشکلات آب و برق درپایانه های مرزی اظهار داشت: در پایانه مرزی شلمچه با مشکل جدی آب مواجه بودیم که درحال حاضر این معضل مرتفع شده و مشکلات برقی نیز به طور کامل از بین رفته است. در پایانه چذابه هم سالن مسافری با مساحت 4هزار و 500 مترمربع ساخته شده است. محوطه پایانه نیز به شکل قابل توجهی آباد شده است و دیگر شاهد این وضعیت نیستیم که موقع بارندگی مردم از مسیر گل و لای عبور کنند.

مصدقی با اشاره به احداث 25 مجتمع رفاهی در سال های اخیر گفت: در زمینه احداث مجتمع های رفاهی نیز 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و با مساعدت سازمان راهداری صورت گرفته و 25 مجتمع خدمات رفاهی در سال های اخیر به بهره برداری رسیده است.