آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۱
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

کیف پول الماس نشان

گران ترین کیف پول الماس دنیا با وزن تقریبی جواهرات بیش از 382 قیراط و با بیش از 4517 قطعه الماس در حراج کریستی – هنگ کنگ به نمایش گذاشته می شود.

کاشت برنج های قدبلند در چین

محققان چینی ادعا می کنند نوع جدیدی از برنج پرورش داده اند که ارتفاع آن به 2/2 متر می رسد.

به گزارش مهر، این برنج غول پیکر قابلیت تولید دانه های بیشتری دارد، زیرا ارتفاع آن 50 درصد بیش از یک گیاه معمولی است. به طور متوسط ارتفاع گیاه برنج جدید به 8/1 متر رسیده و بلندترین آنها نیز 2/2 متر است. کارشناسان از یک گیاه برنج غول آسا بیش از 500 دانه برنج برداشت کردند. محصول برنج غول آسا در هر هکتار بیش از 5/11 تن خواهد بود. به گفته او، چنین میزان محصولی، 50 درصد بیش از محصول گیاه های معمولی برنج است. محققان چینی برای تولید این برنج از فناوری های جدید مانند جهش ژنتیکی و هیبریداسیون میان انواع مختلف این گیاه در سراسر جهان استفاده کرده اند.

وسیع ترین باغ عمودی جهان

ساختمان سانتالایا یک ساختمان پوشیده از گیاه در وسط بوگوتا در کلمبیاست که یکی از شگفت انگیزترین باغ های شهری است که تا به حال ایجاد شده است. بیش از 3000 متر مربع از سطح این ساختمان که 11 طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین است با گیاه پوشیده شده و آن را به بزرگ ترین باغ عمودی دنیا تبدیل کرده است. ساخت این باغ عمودی خیره کننده در سال 2015 به پایان رسیده است.