آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۱
سیاسی
۲

سیدعلی خمینی: مرگ بر آمریکا یک شعار اخلاقی است

نوه امام (ره) گفت: فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است باید در کشورها طنین انداز شود تا آنها ساکت شوند. مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است.

به گزارش فارس، نوه حضرت امام (ره) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، افزود: ملت ایران فهمید که با خوی استکباری آمریکا روبه روست و سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده اند. خصلت خوی استکباری این است که سیری ناپذیر است و اگر ما انرژی هسته ای، سپاه، ارتش، گاز و همه امکانات خود را به آنها بدهیم، استکبار سیر نمی شود. این خوی استکباری است.

نوه امام (ره) تاکید کرد: این طور نیست اگر در مساله ای کوتاه بیایید آنها موضوع دیگری را مطرح نمی کنند. بلکه تا در مقابل آنها ایستادگی نشود و فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است در کشورها طنین انداز نشود، آنها ساکت نمی شوند.

وی گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و حتی مرگ بر سردمداران آمریکا نیست چون آنها کسی نیستند که مرگشان را بخواهیم؛ بلکه مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار و یک شعار کاملا اخلاقی است.

سیدعلی خمینی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، خلف صالح امام (ره) با استقامت مثال زدنی خود راه امام را ادامه می دهند و ما اکنون در نهایت قدرت در منطقه حاضریم. البته مشکلات وجود دارد و کسی منکر مشکلات نیست. بالاخره در جامعه فقر و بیکاری داریم اما الحمدلله ملت ما نسبت به انحرافات به صورت تیزبینانه در حال حرکت است.

نوه امام (ره) گفت: مشکلات در همه جای جهان است و ما باید منصفانه نگاه کنیم. جمهوری اسلامی ایران به رغم همه جنگ ها و تحریم ها یک نظام موفق در جهان است. سیدعلی خمینی که به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی سخنرانی می کرد، گفت: اصل شهادت او در هاله ای از ابهام قرار دارد. وی در خصوص جایگاه علمی و دینی حاج آقا مصطفی گفت: امام فرمودند مصطفی امید آینده اسلام بود. رهبر معظم انقلاب نیز در تعبیر عجیبی فرمودند مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود.

ید واحده در مقابل دشمن

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی هم طی سخنانی در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا و واکنش مردم و مسئولان به این سخنان گفت: مقابل موجی که بخواهد استقلال کشور را زیر سوال ببرد، ید واحده هستیم.