آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

موضوع دختر دوچرخه سوار همچنان داغ است

دستفروشی یا صحنه سازی؟

روز چهارشنبه خبری آمد مبنی بر دستفروشی یکی از قهرمانان سابق دوومیدانی بانوان. قهرمانی که مورد بی مهری قرار گرفته و به دلیل وضع بد معاش و زندگی به شغل کاذب دستفروشی روی آورده است.

نامش آتوسا عباسی است و گفته می شود اولین بانوی مدال آور دوچرخه سواری ایران در مسابقات بین المللی بزرگسالان است. عکس ها ناراحت کننده بود. مخصوصا وقتی در خبرها آمد همسرش روح الله احمدی نیز که یکی از مربیان رشته ورزشی دوچرخه سواری است، مسافرکشی می کند و اجازه فعالیت ورزشی ندارند. به گفته آتوسا عباسی به همسرش اجازه مربیگری داده نمی شود و خودش را هم به تیم ملی دعوت نمی کنند در صورتی که رکورددار دوچرخه سواری ایران است.

اما واکنش رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به بازتاب های این خبر متفاوت بود. صحبت از صحنه سازی است. خسرو قمری که با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صحبت می کرد درخصوص اخبار منتشر شده در مورد آتوسا عباسی دختر رکوردار دوچرخه سواری کشور گفت: شرایط آتوسا عباسی اصلا به این شکل که مطرح شده نیست و این جریان ساخته همسر وی است. وی افزود: همسر این ورزشکار یکی از مربیان شخصی دوچرخه سواری بوده که به دلیل تخلف و تجویز و تزریق یک داروی ممنوعه به یک ورزشکار با محرومیت 4ساله مواجه شد. از محرومیت این مربی حدود یک سال و نیم می گذشت که باخبر شدیم این مربی به فعالیت خود ادامه می دهد. این امر باعث شد که ما او را به کمیته انضباطی فدراسیون فرا بخوانیم. همه این عوامل موجب شد که همسر آتوسا عباسی این جریان را برنامه ریزی کند تا شاید بتواند با فرافکنی از این موضوع سود ببرد.

قمری با بیان این که تا به حال یک درخواست کمک یا شغل از سوی آتوسا عباسی به دست ما نرسیده گفت: این اخبار و جریان هایی که به راه افتاده اصلا درست نیست و تهمت زدن و محکوم کردن فدراسیون دوچرخه سواری ایران کار غیراخلاقی بوده و قابل پیگیری است.