آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۴
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

صالحی خبر داد: بزودی؛ اعلام تغییرات در وزارتخانه ارشاد

بزودی تغییراتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع خواهد شد. این خبری است که سیدعباس صالحی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در گفت وگو با ایلنا، اعلام کرده و گفته است: «برخی از این تغییرات اعلام شده و برخی دیگر طی روزها و هفته های آینده اعلام خواهد شد.» او همچنین با اشاره به این نکته که این تغییرات نه اصل است و نه ثبات اضافه کرده «مهم این است که نیروهایی داشته باشیم که براساس برنامه ها، حرکت های مثبت و جدی داشته باشند. طبیعتا در برخی از قسمت ها، شاهد تغییراتی خواهیم بود و در برخی از قسمت ها نیز معاونان و مدیران قبلی به کار خودشان ادامه می دهند.»

سیدصالحی همچنین درپاسخ به این سوال که به نظر می رسد رویه لغو کنسرت ها ادامه پیدا کرده، وزارت ارشاد چه برنامه ای برای پایان بخشیدن به این رویه دارد؟ اظهار داشت: «ما در این رابطه باید با نهادها و حوزه های ذی ربط گفت وگو کنیم زیرا این موضوع به همه حوزه ها مربوط است و فقط یک حوزه نیست.»

وزیر فرهنگ وارشاداسلامی افزود: ما باید به این سمت برویم که درخصوص دادن مجوز، با هماهنگی بهتری که با حوزه قضایی و نیروهای انتظامی و... صورت می گیرد مجوزهای تثبیت شده در حوزه عمل داشته باشیم؛ هم در حوزه فیلم، هم در حوزه کتاب و هم در حوزه موسیقی.

نظر وزیر ارشاد درباره «قهرمانان کوچک»

همچنین سیدعباس صالحی این روزها در توئیتر فعال شده است و نظر شخصی دخترش درباره یک فیلم را هم توئیت می کند. او درباره فیلم کودکانه «قهرمانان کوچک» نوشته است: «دخترم با مادرش به دیدن فیلم قهرمانان کوچک رفته بود، سینمای کودک موضوع نویی را تجربه می کند: خرید کالای ایرانی. فیلم را پسندیده بود.»