آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۲
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

بهداشت کجاست؟ آبمیوه و ساندویچ فروشی های دور میدان امام حسین(ع)، بهداشت فردی و محیط را رعایت نمی کنند. از بازرسان وزارت بهداشت تقاضای بازدید داریم. عرفان

دیوارکشی مجلس و خاطرات دوران کودکی ام: یادش بخیر کودک که بودم، هر موقع به پارک شهر زادگاهم گرگان می رفتم، ابتدای پارک، کاخ شیک، سفید و مجللی وجود داشت و خودنمایی می کرد و سربازان ارتش یا ژاندارمری آن زمان هم اطراف کاخ نگهبانی می دادند و به هیچ کس اجازه عبور یا نزدیک شدن به کاخ را نمی دادند، وقتی علت آن را از بزرگ ترها پرسیدم، می گفتند این کاخ متعلق به شاه است و برای همین افراد عادی اجازه رفت وآمد یا نزدیک شدن به کاخ را ندارند! آن موقع ها اطراف پارک شهر گرگان مانند حالا نبود، نرده و در داشت. شب ها، سر ساعت خاصی، درها از سوی باغبان ها یا نگهبانان بسته و قفل می شد. با پیروزی انقلاب اسلامی، همان کاخ باشکوه و پرعظمت و مجلل به کتابخانه تبدیل شد و ورود برای عموم آزاد شد. حالا نمایندگانی که باید با مردم و در میان مردم باشند، متاسفانه عده ای کارگر و بنا را برای دیوار و ماله کشی و استتار مجلس یعنی خانه ملت گذاشته اند؛ مبادا دشمنان برایشان مزاحمت ایجاد کنند! این مسئله من را به یاد دوران کودکی ام انداخت. ایمنی مجلس واجب است؛ اما دیوارکشی و هزینه تراشی جایز نیست!

علی اکبر فرقانی

جای سوال است که چرا شهرداری های سراسر کشور از کاشت نهال و درختچه در زمین های عمومی و بدون استفاده، اعم از حاشیه کوچه ها و خیابان ها و وسط بلوارها و نقاط فراوان دیگر، خودداری می کنند؟ با توجه به فواید فراوان توسعه فضای سبز، ضروری است نسبت به این موضوع بی توجهی نشود.

ما گلخانه پرورش رز داریم و آن را از سال 84 با هزینه شخصی بدون یک ریال کمک از دولت و بانک ها راه اندازی کردیم. هر دو سال برای تمدید پروانه بهره برداری ما را اذیت می کنند و باید یک کارشناس کشاورزی عضو نظام مهندسی جزء مجموعه باشد. ما نه پولش را داریم و نه نیاز به آنها. نزدیک یک سال است که ما را اسیر کرده اند و ما حتی نمی توانیم بیمه چهار نفر کارگری را که داریم، پرداخت کنیم و آنها حتی دفترچه بیمه درمانی خود را نمی توانند تمدید کنند.