آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۹۰۶۴
شهرستان ها
۵

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان خبرداد: ضرورت روند صعودی مصرف سرانه فولاد کشور با معرفی طرح هایی از سوی دولت

اصفهان-خبرنگاررسالت: معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن اصفهان در دومین کنفرانس استیل پرایس با عنوان نوآوری در تجارت و تکنولوژی فولاد و مواد اولیه در تهران به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با معرفی ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد ایران ابراز داشت که ذوب آهن دانشگاه تربیت مدیران برتر فولادی کشور است.

دکتر دشتیانه در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل بازار جهانی فولاد و مواد اولیه پرداخت و اظهار داشت: رابطه معنی داری که پیشتر میان بهای سنگ آهن و قیمت فولاد وجود داشت از بین رفته و جای خود را به قراضه داده است. قیمت آهن قراضه مهمترین نقش را در ایجاد نوسانات بهای فولاد از ابتدای امسال داشته است.

وی همچنین به مشکل کمبود الکترود گرافیتی نیز اشاره نموده و بیان داشت: تاثیر قیمت الکترود گرافیکی هنوز در بهای فولاد دیده نشده است وانتظار می رود در آینده تولید فولاد بیشتر تحت تاثیر کاهش موجودی این نهاده تولید قرار گیرد. عمده ترین ماده اولیه تولید الکترود گرافیکی کک سوزنی است که از طرف عرضه کنندگان عمده با کاهش عرضه رو به رو شده است. احتمال می رود که مشکل کمبود الکترود گرافیتی تا سال 2019 ادامه یابد. معاون فروش و بازاریابی شرکت ورود چین به بازارهای صادراتی را محتمل تلقی نمود و بیان داشت که حتی با این فرض، چین به مانند گذشته دست به صادرات نخواهد زد؛ چرا که پیش بینی می شود مصرف فولاد در چین طی سه ماهه پایانی 2017 همچنان بالا باشد. لذا انتظار نمی رود که این امر به افت ناگهانی در بهای فولاد منجر شود.