آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
صفحه آخر
۲۴
آن سوی مرز

روسای جمهوری پیشین امریکا در یک کنسرت خیریه شرکت کردند

ترامپ را نبین

پنج رئیس جمهوری امریکا، در کنسرتی در دانشگاه ایالت تگزاس حضور یافتند تا برای قربانیان طوفان ها در تگزاس، فلوریدا، پورتوریکو و جزایر ویرجین امریکا کمک جمع کنند. جیمی کارتر، جرج ایچ دابلیو بوش، جرج دبلیو بوش، بیل کلینتون و باراک اوباما، پنج رئیس جمهوری بودند که به این کنسرت رفتند. آنها در این کنسرت از خدماتی که برای کشورشان انجام داده اند سخن گفتند و همچنین از کارهایی که دیگری برای امریکا انجام داده تقدیر کردند.

گفته شده این رویارویی روسای جمهوری سابق امریکا برای نخستین بار پس از 4 سال صورت گرفته است. آدم هایی که حالا گرد پیری بر سر و صورت شان نشسته است و زمانی جهان را با تصمیم های شان تحت تاثیر قرار دادند. جرج بوش پدر که از بیماری پارکینسون رنج می برد در این مراسم با ویلچر به روی صحنه ظاهر شد آن هم در حالی که جرج بوش پسر او را همراهی می کرد.

اما آنچه که در این اتفاق جالب بود، نه حضور این پنج رئیس جمهوری که نادیده گرفتن ترامپ رئیس جمهوری فعلی امریکا بود. آدمی که ظاهرا هیچ کدام از این پنج نفر دل خوشی از او ندارند. ترامپ هم البته برای آنکه جا نماند پیامی تصویری داد و از این کار تقدیر کرد اما آنها هیچ حرفی از او نزدند. به کلی نادیده اش گرفتند و ترجیح دادند درباره کسی که همین چند روز گذشته او را متهم به تفرقه افکنی، زورگویی و خشک اندیشی کرده بودند حرف نزنند.