آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

«ناپدید شدن» در جشنواره فرانسوی

فیلم سینمایی «ناپدید شدن» به کارگردانی علی عسگری، نویسندگی فرنوش صمدی و علی عسگری، تهیه کنندگی پوریا حیدری اوره و علی صدرایی در بخش مسابقه فیلم های بلند ششمین دوره جشنواره «بوردو» فرانسه به روی پرده می رود.این جشنواره از تاریخ 18 تا 25 اکتبر (26 مهر تا سوم آبان ماه) برگزار می شود.

شاهسواری و میری در شورای پروانه ساخت

محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان امور سینمایی از وصول نامه منوچهر شاهسواری و مازیار میری، 2 عضو خانه سینما برای حضور در شورای پروانه ساخت سینمایی خبر داد. محمود اربابی، مسعود نقاش زاده، حسن بلخاری، حسین کرمی، جمال شورجه، منوچهر شاهسواری و مازیار میری با پیشنهاد معاون نظارت و ارزشیابی و موافقت رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در دوره جدید هفت عضو شورای پروانه ساخت هستند.

جایزه جلال هنوز دبیر ندارد!

در حالی که جایزه ادبی جلال آل احمد کمی بیش از چهل روز دیگر باید اهدا شود اما کماکان خبری از معرفی دبیر و هیات علمی این جایزه نیست. گویا هنوز خبری از معرفی هیات علمی و دبیر علمی این جایزه که در چهار سال اخیر با اجرای بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شده نیست. علاوه براین پایگاه اینترنتی این جایزه ادبی نیز مدتی است از دسترس خارج شده است.

درخشش «روزگاری هامون» در پرتغال

مستند «روزگاری هامون» در بیست وسومین دوره جشنواره فیلم های زیست محیطی پرتغال (سینه اکو) به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. «روزگاری هامون» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی محمد احسانی، در ششمین حضور بین المللی خود، در بخش فیلم های کوتاه جشنواره سینه اکو پذیرفته شد و شنبه شب در مراسم پایانی جایزه بهترین فیلم این بخش را از آن خود کرد.