آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
حوادث
۱۸

خبر

درخواست پلیس از دولت و مجلس

گروه حوادث / رئیس پلیس کشور با اعلام خبر ورود تجهیزات جدید و پیشرفته به مجموعه پلیس کشور، خواستار حل مشکلات اعتباری ناجا از سوی دولت و مجلس شد.سردار حسین اشتری به ایسنا، گفت: نیروی انتظامی هرسال تجهیزاتی را به داخل مجموعه وارد کرده و این جزو برنامه هاست که برای امسال و بخصوص سال آینده تجهیرات جدیدی را وارد پلیس کنیم تا بتوانیم از این تجهیزات برای انجام بهتر وظایف خود و خدمات به مردم استفاده کنیم.وی با اشاره به مشکلات اعتباری ناجا افزود: در هر صورت ما مشکلات اعتباری داریم که پیشتر هم آن را به مسئولان مربوطه ارائه داده ایم. با این حال امیدواریم با همکاری دولت و مجلس اعتبارات لازم برای تهیه این تجهیرات تامین شود.

سفرقاچاقی به سوی مرگ

گروه حوادث / تصادف مهیب خودروی سواری پژو حامل چند نفر از اتباع بیگانه با یک دستگاه وانت تویوتا، در جنوب استان سیستان و بلوچستان 6 کشته و پنج مجروح برجا گذاشت.سرهنگ یدالله ستوده، فرمانده پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه ساعت هفت و 30 دقیقه صبح یکشنبه درمحدوده 30 کیلومتری مسیر ایرانشهر- راسک رخ داد که علت حادثه تحت بررسی است. استان سیستان و بلوچستان به علت گستردگی راه های ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است. این استان به خاطر همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض معضلاتی چون قاچاق انسان، قاچاق سوخت و کالا و موادمخدر قرار دارد.

در این میان افراد سودجو و باندهای قاچاق انسان، اتباع بیگانه (افغان و پاکستانی) را از راه های سخت گذر و دور از چشم ماموران به داخل مرزهای ایران منتقل می کنند و سپس با خودروهای مختلف بویژه سواری های تندرو و وانت به عمق کشور انتقال می دهند.هر یک از خودروهای سواری پژو، زانتیا و امثال آن با وجود ظرفیت 5 نفره حتی تا 20 نفر تبعه خارجی را سوار می کنند و برای فرار از چنگ قانون با سرعت زیاد در جاده های اصلی و فرعی حرکت می کنند. متاسفانه تاکنون در جاده های سیستان و بلوچستان حوادث ناگوارمتعددی دراین باره رقم خورده و باعث مرگ ده ها مسافر شده است.