آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۳
سیاست
۱۹

توافق نامه قضائی بین ایران و سریلانکا برای انتقال زندانیان

ایرنا: وزیر دادگستری روز گذشته در حاشیه امضای توافق نامه قضائی با سفیر سریلانکا، توافق نامه امضا شده با سریلانکا را در راستای انتقال زندانیان عنوان کرد و گفت: «برای خانواده های زندانیان رفتن به کشوری که فرد مجرم زندانی است، بسیار سخت است و اگر جرمی واقع می شود، خود متهم یا مجرم قرار است مجازات شود، نه خانواده او و این توافق نامه ها به این خانواده ها و خود زندانیان کمک می کند».

علیرضا آوایی، درباره توسعه قضائی با سایر کشورها و برنامه وزیر دادگستری برای این موضوع، افزود: «یک سری تفاهم نامه هایی از قبل امضا و بخش درخور توجهی هم اجرائی شده است؛ بخشی را باید در اجرا پیگیری کنیم که مجموعه سوابق را از دوستان خواستم تا با پیگیری و به انجام رساندن آن، به توسعه روابط با سایر کشورها بینجامد. همه کشورها معمولا وظیفه دارند به شهروندان و اتباع خود در همه جای دنیا کمک کنند حتی اگر این افراد کسانی باشند که در معرض اتهام یا جرمی باشند».

او همچنین درباره گرانی بلیت های هواپیما در ایام اربعین، گفت: «سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع گرانی بلیت هواپیمای اربعین حسینی ورود کرده و حتما این موضوع را بررسی می کند. از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد با متخلفان در این باره استفاده می شود».

وزیر دادگستری در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر قبلی گفته بود دولت نفت داده باید پول بگیرد و از بابک زنجانی ملک نمی خواهد، عنوان کرد: «در این مدت به موضوعات مربوط به وزارت دادگستری فکر می کردم و نخست فکر می کردم وزارت دادگستری شاید وزارتخانه شلوغی نباشد؛ اما در این دو ماه وقت صرف مسائل وزارتخانه ای، حضور در کمیسیون لوایح، تعزیرات، جلسات هیئت دولت و جلسات مسئولان قضائی شد و نرسیدم دراین باره اطلاعی کسب کنم؛ چون نظردادن در گرو داشتن اطلاعات است و چون اطلاعات ندارم، دوست دارم بگویم اطلاعات ندارم».