آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۳
اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی خطاب به وزیر صنعت: درباره خروج از رکود زیاد صحبت می شود اما عملا چیزی نمی بینیم

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خطاب به وزیر صنعت، با اشاره به اینکه درباره خروج از زیاد صحبت می شود، گفت: خروج از رکود را عملا در بازار شاهد نیستیم.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل روغنی در نشست هیئت نمایندگان اتاق اظهار داشت: با وجود سابقه طولانی برنامه ریزی در اقتصاد ایران ارتباط و هم افزایی لازم میان بخش های مختلف اقتصادی کشور وجود نداشته است.

وی خطاب به شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درباره خروج رکود از کشورمان زیاد صحبت می شود اما خروج از رکود را عملا در بازار شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: همانطور که خود شما نیز در همایش روز ملی صادرات مطرح کردید سهم صنعت از کیک منابع کشور کم شده است به طوریکه امروز به زیر 20 درصد رسیده و تلاشی برای حفظ آن صورت نمی گیرد.

به گفته روغنی، سه ضلع مثلث تامین اجتماعی، مالیات و بانک باعث شده که صنعت کشور وضعیت مناسبی نداشته اند که باید برای رفع این مشکلات اقدامی صورت گیرد.

وی گفت: منابعی که در سال گذشته برای رونق پولی در نظر گرفته شده به درستی وارد بخش صنعت نشد و امسال نیز رقم 30 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است که با توجه به شرایط زمانی نمی توان از آن به درستی استفاده کرد هر چند که به بنگاه های بزرگ اقتصادی اختصاص یافته است.

وی در خطابی مجدد به وزیر صنعت گفت: مشکل انباشت کالا داریم و صنایع مان باید از این وضعیت خارج شود شما بهتر از هر کس دیگر می دانید که چگونه باید صنایع را از رکود خارج کرد زیرا شما وزیری بازار محور هستید.

در این نشست یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق هم خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان صادرات شرکت کره ای سامسونگ اکنون سه برابر صادرات کشورمان است.

وی که با حرارت زیادی صحبت می کرد، گفت: وزیر صنعت باید پاسخگو باشد که چرا صادرات ما چنین وضعیت دارد.