آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
اقتصادی
۶

گزیده

رویه های بتنی باید جایگزین قیر در راه های کشور شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به عمر مفید 30 تا 50 ساله رویه های بتنی، خواستار استفاده بیشتر از این رویه ها در روکش راه های کشور شد. محمد شکرچی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود عمر 80 ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور، به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه های بتنی در راه های کشور هستیم.

قرارداد گل گهر 2 به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در راستای اهداف اصل 44 قانون اساسی، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم، برای نخستین بار در معدن گل گهر 2، استخراج و فروش برجای سنگ آهن این معدن را به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار کرد. به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «مهدی کرباسیان» با بیان اینکه از آغاز کار دولت یازدهم استراتژی خروج از بنگاهداری در ایمیدرو اجرایی شده است، افزود: در قرارداد مشارکتی بین ایمیدرو و به نمایندگی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش صنایع و معادن ماهان و فولاد سیرجان، استخراج و فروش برجا 12 میلیون تن از سنگ آهن گل گهر سیرجان 2 واگذار شد.

افزایش 40 درصدی واردات موز در 6 ماه نخست امسال

آمار گمرک ایران نشان می دهد که واردات موز در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال جاری کشورمان، 347 هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش 267 میلیون دلار به ایران وارد شده است. واردات موز در این مدت 2.02 درصد وزن و 1.13 درصد از ارزش کل واردات ایران را شامل می شود.