آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۵
سیاسی
۳

اخبار

دومین جلسه دادگاه بقایی غیرعلنی برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی، معاون احمدی نژاد به اتهام مسائل مالی در شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 به ریاست قاضی حیدری با حضور نماینده دادستان، متهم و وکلای نامبرده به صورت غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش «ایران»، ساعت 9 صبح روز گذشته [یکشنبه] بقایی در حالی که زنبیل قرمز رنگی به دست داشت و در داخل آن دفاعیات خود را گذاشته بود، همراه وکلای خود (حیدری و حسینی) و علی اکبر جوانفکر به مقابل مجتمع قضایی شماره 2 قوه قضائیه واقع در میدان ارک محلی که خبرنگاران منتظر وی بودند، مراجعه کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این دادگاه سیاسی است و از سال 90 یک عده آمدند و گفتند جریان انحرافی و اتهامات فساد به ما زدند. سپس بقایی داخل مجتمع شد، اما ماموران از ورود جوانفکر ممانعت کردند.

حدود ساعت 12 با پایان یافتن جلسه دادگاه، بقایی همراه وکلای خود ساختمان مجتمع قضایی را ترک کرد و به سوی خبرنگاران آمد، اما ماموران حاضر در محل مانع از گفت وگوی وی با خبرنگاران شدند و بقایی را به سمت خیابان هدایت کردند. بقایی هنگام رفتن به خبرنگاران گفت: در این جلسه وارد مباحث ماهیتی شدیم، این قصه سر دراز دارد و این جلسه آخرین جلسه نبود. البته جلسه دادگاه تجدید شد و وقت جلسه بعدی را به ما اعلام نکردند.

تذکر نماینده تهران درباره «سپنتا نیکنام»

پروانه مافی در تذکری گفت: مساله لغو عضویت عضو شورای شهر یزد اکنون ابعاد ملی پیدا کرده است و دلایل استنادی شورای نگهبان، سوالات و ابهامات فراوانی را در اذهان عمومی به وجود آورده است که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است. به گزارش خانه ملت، نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: چگونه یک فرد در حالی که عضو شورای چهارم شهر یزد بوده و صلاحیت وی از مجاری قانونی مربوط برای ورود به شورای پنجم نیز تایید شده است، اکنون پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج فاقد صلاحیت شناخته شده است. مافی افزود: تقاضا دارم این چالش هر چه سریع تر برطرف شود یا اینکه موضوع به شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود.