آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۶
اجتماعی
۴

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی کم داریم

محمد تقی نظر پور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دیروز در نشست روسای جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: براساس آخرین آمار از جمعیت دانش آموزی کشور متوسط سرانه فضای آموزشی کشور 5/16 متر مربع به ازای هر دانش آموز است که با متوسط استاندارد قابل قبول که 8/39 متر مربع است فاصله سه متری داریم.

به گزارش «ایران»، وی افزود: در واقع با احتساب حدود 13/5 میلیون دانش آموز، با کمبود 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی روبه رو هستیم.

وی استان یزد را تنها استانی ذکر کرد که سرانه فضای آموزشی آن بیش از استاندارد است.

نظرپور استان البرز را آخرین استان ما به لحاظ کمبود سرانه فضای آموزشی دانست و گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی این استان 3/38 متر مربع است که می توان مهاجرپذیری و جمعیت بالای این استان را از دلایل این امر دانست. وی سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و تهران را از دیگر استان هایی ذکر کرد که با کمبود سرانه فضای آموزشی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی تهران 4/32 متر مربع است افزود: در سال جاری حدود هشت استان هر کدام بالای 200 کلاس درس را تحویل دادند و خراسان رضوی که سرانه آن 4/22 متر مربع است توانسته است در مهرماه 592کلاس درس را به مجموعه کلاس های خود بیفزاید.