آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد: ورود 65 درصد مواد مخدر به کشور از مرز پاکستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: براساس آمارها حدود 60 تا 65 درصد از مواد مخدر از طریق مرزهای پاکستان وارد کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار محمد مسعود زاهدیان در حاشیه دیدار با رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان در جمع خبرنگاران افزود: مصمم هستیم با تقویت همکاری های بین پلیس ایران و پاکستان، موانعی در مرزها در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور ایجاد کنیم.

زاهدیان ادامه داد: این دیدار نیز به منظور ارتقاء و تداوم همکاری های دو کشور صورت گرفت و امید است با هم افزایی بیشتر شاهد همکاری های مطلوب تر در راستای تامین امنیت و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر باشیم.

وی با اشاره به فعالیت مشترک پاکستان و ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر، گفت: در مرکز تبادل و همکاری مشترک اطلاعاتی بین ایران، افغانستان و پاکستان، تعاملات خوبی صورت می گیرد و این تبادل اطلاعات در راستای مبارزه با مواد مخدر است و افسران رابط ما به منظور ضربه زدن به باندهای بین المللی قاچاق مواد مخدر اقدامات مشترکی را انجام می دهد.

ایران، کنترل مناسب تری بر مرزهای مشترک دارد

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان گفت: در مرز مشترک پاکستان و ایران، کشور ایران کنترل مناسب تری بر مرزهای مشترک دارد که علت این مسئله نیز زیرساخت های بهتر ایران در منطقه موردنظر است که عملا باعث شده اعمال قانون در مرز مشترک ایران و پاکستان از سوی ایران بهتر انجام شود.

ژنرال «مسرت نواز ملک» در حاشیه بازدید از دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با بیان اینکه هر دو کشور خواستار ارتقای سطح تعاملات در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: از سال 2001 کشور پاکستان از لحاظ کشت خشخاش کاملا مصون شده است اما شاهد هستیم به دلیل همجواری این کشور با افغانستان انواع مواد مخدر به کشورمان وارد می شود.

وی ادامه داد: منطقه بلوچستان که منطقه مشترک بین ایران و پاکستان است یک ایالت بزرگی است که با وجود وسعت بالای آن از جمعیت کمی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا کنترل این محدوده از سوی پاکستان با مشکلاتی روبه رو شود که البته تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است.