آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۶
فن آوری
۸
کلیک

مسیریاب به شیوه کاملا فارسی

ماهرخ چنگیز

این روزها پیدا کردن مسیرهای مختلف برای رفت و آمد در شهر به کمک برنامه هایی مسیریاب آنلاین دیگر پیچیدگی و سختی گذشته را ندارد چرا که کافی است مبدا و مقصد مورد نظر خود را به برنامه های مسیریاب آنلاین بدهید تا آنها بهترین مسیر برای رفتن را به شما نشان دهند. از جمله بهترین برنامه ها در این زمینه waze و گوگل مپ است برنامه هایی که قطعا هر کدام از ما یک بار از آن استفاده کرده ایم. اما در این زمینه اگر به دنبال یک برنامه کاملا ایرانی هستید که بتوانید به زبان فارسی دستورات مسیریابی را از آن دریافت کنید پیشنهاد می کنیم در کنار برنامه های معرف در این زمینه اپلیکیشن «دال» را نیز امتحان کنید.

در این برنامه به نقشه فارسی شهر به همراه ترافیک لحظه ای راه ها دسترسی خواهید داشت. می توانید در بین مکان ها و آدرس های مختلف جست و جو و مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید. مسیریاب دال به شما مناسب ترین مسیر به مقصد را با توجه به ترافیک شهر پیشنهاد می دهد. همچنین در طول سفر با راهنمای صوتی مسیر به زبان فارسی می توانید یک سفر راحت را تجربه کنید. آن طور که توسعه دهندگان ایرانی این برنامه می گویند، با توجه به اینکه در این برنامه تمرکز اصلی روی نقشه تهران بوده است بنابراین مسیریابی در این برنامه با دقت بیشتری نسبت به دیگر برنامه های مشابه در این خصوص انجام می گیرد و درواقع این برنامه به کاربران کمک می کند تا با دوری از ترافیک در رفت و آمدهایشان کمترین میزان اتلاف زمان و سوخت را داشته باشند.

نمایش نقشه فارسی به همراه ترافیک لحظه ای خیابان ها، ارائه مسیرهای مختلف به مقصد و تخمین زمان هرکدام بر اساس ترافیک لحظه ای شهر، ارائه تخمین زمان رسیدن به مقصد در طول سفر، ارائه دستورات راهنمای گام به گام مسیر، ارائه راهنمای صوتی مسیر به زبان فارسی، امکان مسیریابی مستقیم از داخل سایر اپلیکیشن ها نظیر تاکسی یاب های شهری و... از امکانات اصلی این اپلیکیشن است. متاسفانه این برنامه تنها در اختیار کاربران سیستم عامل اندرویدی قرار گرفته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این مسیریاب ایرانی می توانید به daal.ir مراجعه کنید.