آرشیو پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۶
سیاسی
۲

فصل تازه در روابط تهران بغداد

در ادامه سفرهای منطقه ای نخست وزیر عراق، تهران میزبان اوست و حیدرالعبادی درباره آخرین تحولات منطقه با مقامات کشورمان رایزنی می کند.

بر اساس اطلاعیه دفتر نخست وزیری عراق، وزیر کشور عراق، وزیر نفت، وزیر برنامه ریزی و برق، مشاور امنیت ملی و برخی دیگر از مسئولان عراقی، حیدر العبادی را در این سفر همراهی می کنند. در این بیانیه آمده است: حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در این سفر با مسئولان ایران در مورد راه های تقویت روابط دوجانبه، تقویت همکاری در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجاری و همچنین رویکرد عراق در مورد آینده منطقه در مرحله پساداعش و حفظ حاکمیت و یکپارچگی عراق گفت وگو خواهد کرد. العبادی پیش از سفر به تهران به آنکارا رفته بود.

لغو نتیجه همه پرسی با توصیه سردار سلیمانی

در همین حال، حسین الشهرستانی، معاون پیشین نخست وزیر عراق در امور انرژی در گفت وگو با یک رسانه عربی گفت: عراق و ایران در تمام زمینه ها از روابط خوبی برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، حسین الشهرستانی، معاون پیشین نخست وزیر عراق در امور انرژی در گفت وگو با المیادین گفت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تلاش فراوانی کرد و رهبران اقلیم کردستان عراق را نصیحت کرد تا نتیجه همه پرسی را لغو کنند.

وی افزود: ایران و عراق در تمام زمینه ها از روابط خوبی برخوردار هستند و اجازه نخواهیم داد آمریکایی ها در روابط ما با ایران دخالت کنند.