آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۹
جهان
۲۰

دو خط خبر

در پی انتشار گزار ش ادعایی کارشناسان سازمان ملل مبنی بر اینکه مقامات سوری مسئول حمله شیمیایی در شهر خان شیخون در چهارم آوریل گذشته هستند، روسیه اعلام کرد، این گزارش را بررسی می کند.

پنج نفر از هفت سیاستمدار استرالیایی که دارای تابعیت دوگانه بودند، از جمله معاون نخست وزیر این کشور صلاحیت خود را برای عضویت در پارلمان این کشور از دست دادند.

زید بن ریاض الحسین کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل، به 130 شرکت اسرائیلی و60 اتحادیه بین المللی فعال در شهرک های ساخته شده پیام های هشدار درج در فهرست سیاه، ارسال کرد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که نزدیک به 54 درصد از افسران ارتش امریکا نظر نامساعدی نسبت به ترامپ دارند و در این میان نیروی دریایی این کشور بیشترین نارضایتی را دارد.

دولت فرانسه قرارداد فروش 12 فروند جنگنده داسو رافال به مصر را به دلیل ناتوانی این کشور در پرداخت وجه این هواپیماها به حالت تعلیق درآورد.

دیپلمات ارشد امریکا با رد سخنان رئیس جمهوری فیلیپین مبنی بر تلاش سیا برای سرنگونی دولت فیلیپین و ترور وی گفت که این سازمان چنین قصدی نداشته است.

عبدالرزاق، عضو ارشد حزب «عوامی ملی» پاکستان در انفجار خودرو در شهر هرنای کویته پاکستان کشته شد.

جک روزن، رئیس کنگره یهودیان امریکا در توئیتی با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان، تاکید کرد سعودی ها به برقراری رابطه تجاری با رژیم صهیونیستی تمایل دارند.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که در راستای اجرای قانون تحریم های روسیه، فهرست افراد و نهادهای مرتبط با مراکز دفاعی و اطلاعاتی این کشور را که می توانند مشمول تحریم ها شوند، به کنگره ارسال کرده است.