آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
شهرستان ها
۷

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زائران اربعین در مرز خسروی

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ارائه خدمات رایگان دهان و دندان به زائران اربعین در مرز خسروی خبر داد.

محمدرضا فرخی گفت: ما 3 موبایل کلینیک سیار در استان داریم که مجهز به تمام امکانات مورد نیاز برای خدمات دندانپزشکی است و تمام خدمات دندانپزشکی در آنها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این موبایل کلینیک ها خدماتی نظیر خدمات پیشگیرانه از جمله پیشو سیلندر را ارائه می کنند. ترمیم دندان، کشیدن دندان و رادیو گرافی از دیگر خدماتی است که توسط این موبایل کلینیک ها ارائه می شود.

فرخی از اعزام این موبایل کلنینک ها طی 14 آبان به شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: هر سه این موبایل کلینیک ها به منطقه قصرشیرین اعزام خواهند شد که 2 تای آنها در مرز خسروی مستقر شده و خدمات اورژانس دندانپزشکی به زائران محترم را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: این موبایل کیلینک ها که در هر یک 2 دندانپزشک و یک دستیار حضور دارند تا پایان اربعین (حدود 24 تا 25 آبان) به طور شبانه روزی در این منطقه مستقر هستند و به صورت رایگان موارد اورژانسی را درمان خواهند کرد.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این موبایل کلینک ها تعدادی از مراکز ما در مسیر تردد زائران در شهرستان های کنگاور، صحنه، بیستون، دینور، سنقر، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، حمیل، گیلانغرب، دالاهو، قصرشیرین برای خدمات دهی به زائران آماده خواهند بود.

وی افزود: در هر منطقه حداقل 2 تا 3 مرکز در ایام اربعین فعال است و حتی روزهای تعطیل نیز فعال خواهند بود که مشکلات دندان زائرین را حل کنند.