آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
شهرستان ها
۷

شهردار اهواز خبر داد: جابه جایی 84 واحد از سکونت گاه های پرخطر اهواز تا پایان سال جاری

شهردار اهواز از جابه جایی 84 واحد پرخطر از 200 واحد واقع در محله منبع آب از سکونت گاه های پرخطر و غیررسمی شهر اهواز خبر داد.

اهواز - خبرنگار کیهان: «منصور کتانباف» در بازدید میدانی از محله منبع آب اهواز که چند روز پیش سقوط یک تخته سنگ و تخریب منزل در این محله جان دو کودک را گرفت اظهار کرد: طرح های ساماندهی این محله در برنامه سکونت گاه های پرخطر و غیررسمی در سال 85 تصویب و مقرر شده بود که 2000 واحد مسکونی این محله ساماندهی شوند.

وی با بیان این که از 2000 واحد مذکور 817 واحد آن خطرناک و از این تعداد 84 پرخطرتر و همچنین 15 واحد آن وضعیت حادی دارند گفت: استاندار خوزستان در جلسه ستاد بحران مقرر کرد راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان در مرحله اول و به صورت فوری جابه جایی این 15 واحد را انجام دهند.

شهردار اهواز با بیان اینکه جابه جایی 84 واحد پرخطر دیر نیز امسال در دستور کار قرار دارد افزود: برای جابه جایی مابقی واحدها مقرر شد استاندار طی رایزنی با وزیر راه و شهرسازی مجوزهای لازم برای این کار را اخذ کند.

کتانباف درمورد انتقال ساکنین محله منبع آب اهواز به شهرهای اقماری اهواز نیز اظهار کرد: برای جابه جایی شیرین شهر و شهر رامین به عنوان شهرهای اقماری اهواز انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: شیرین شهر نسبت به شهر رامین از شرایط بهتری برخوردار است به این دلیل پیشنهاد شد که با تسهیلاتی که دراختیار ساکنین قرار داده می شود بخشی به صورت بلاعوض و بخشی به صورت وام نسبت به تخلیه و نقل مکان اقدام کنند.