آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۴۰
سیاست
۳
تو تیتر

واکنش کاربران توییتر به موضوع سپنتا نیکنام

ماجرای سپنتا نیکنام از جمله موضوعاتی است که در شبکه اجتماعی توییتر با واکنش های بسیاری از سوی کاربران مواجه شد. از سیاستمداران و فقها تا مردم عادی با این موضوع توییت کردند. در میان انبوه توییت ها به سختی شاید بتوان نظراتی موافق با تفسیر شورای نگهبان پیدا کرد. به دلیل انبوه توییت ها و همچنین تفاوت فضای توییتر آن با اتمسفر حاکم بر رسانه های رسمی نمی توان بازتاب دهنده تمام آن چیزی بود که می گذرد. در ادامه به توییت های برخی کاربران اشاره می کنیم تا بازتاب دهنده بخشی از آنچه در فضای مجازی می گذرد، باشیم.

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی: مجلس نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده داشته است. دفاع از حق قانونی سپنتا نیکنام و مردم یزد برعهده مجلس است و رییس مجلس موظف به پیگیری است.

مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب: اعضای شورای نگهبان مجاز به تغییر دادن نظر خود هستند مشروط به اینکه نظرات جدیدشان عادلانه تر باشد.

سیدمصطفی آقامیرسلیم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: مشکل سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص قابل حل است.

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب: اخیرا یک زن مسلمان محجبه رییس جمهور سنگاپور شد، در حالی که نزدیک به 90درصد مردم این کشور غیرمسلمانند، چگونه منتخب زرتشتی شهر یزد تحمل نمی شود؟

آیت الله بیات زنجانی، مرجع تقلید: عضویت اقلیت های مذهبی در مجلس که حق استیضاح وزیر را دارند و می توانند از رییس جمهور نیز سوال کنند خلاف شرع نیست ولی در شورای شهر هست؟

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه: در لندن یک مسلمان معتقد شهردار است و در یزد سپنتا نیکنام چون زرتشتی است از شورای شهر کنار گذاشته می شود. آنها بی دین هستند ما در عوض موحد و خداپرست.

مرتضی روحانی، مدیرمسوول سایت ترجمان: امام از قول شهیدمدرس نقل کردند: «در مجلس ما یک مسلمان است، آن هم ارباب کیخسرو» زردشتی است. صحیفه امام ج 13 ج 417

فرزانه آیینی، روزنامه نگار: نظر فقهای شورای نگهبان تا درج در روزنامه رسمی وجاهت قانونی ندارد و من همچنان پیگیر پرونده عضو زرتشتی شورای شهر یزد هستم.

مهدی بابایی، خبرنگار: درکشوری که روی تمام صندوق های رای اش نوشته «میزان رای ملت است» چطور رای 21 هزار و 717 نفر به سپنتانیکنام باید به خاطر زرتشتی بودنش باطل شود؟