آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
اخبار کشور
۳

30 هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلا شدند

استاندار خوزستان گفت: تاکنون بیش از 30 هزار زائر کربلا از مرزهای شلمچه و چذابه راهی عتبات عالیات شدند.

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال شهرستان شوش در گفت و گو با ایرنا افزود:تا روز پنجشنبه چهارم آبان ماه 20 هزار زائر از مرز شلمچه و10 هزار زائر از مرز چذابه راهی کربلا شدند.

وی با اعلام تامین زیرساخت های لازم در 2 مرز چذابه و شلمچه برای تردد زائران کربلا افزود: تردد زائران از این 2 مرز بدون هیچ مشکلی به صورت روان در حال انجام است.

استاندار خوزستان بیان داشت: امکانات لازم در مرزهای شلمچه و چذابه برای سهولت تردد زائران تامین شده و دستگاه های اجرایی نیز با تمام ظرفیت در این 2 مرز مستقر شده اند.

وی همچنین از برپایی موکب های مردمی در مسیر تردد زائران و ورودی استان خوزستان در شهرهای اندیمشک، شوش، هندیجان و بهبهان خبر داد و گفت: در این موکب ها، مردم شبانه روز از زائران پذیرایی می کنند.

شریعتی همچنین گفت: پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نیز طبق برنامه ریزی انجام شده فعال بوده و هیچ مشکلی برای تردد زائران حسینی در این پایانه های مرزی وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه صادرات غیر نفتی به کشور عراق متوقف نشده است افزود: روند صادرات به عراق کمی کند شده هر چند طرف عراقی اعلام کرده از روز شنبه 6 آبان ماه ممکن است واردات کالا از 2 پایانه تجاری شلمچه و چذابه را متوقف کند با اینجال تلاش می شود با همکاری و تعامل طرف عراقی فعالیت تجاری و صادرات کالا به این کشور در مدت 2 هفته زمان تردد زائران کربلا از خوزستان متوقف نشود.

وی گفت: برای جلوگیری از توقف صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق در ایام تردد زائران کربلا تلاش می شود تا جاده پایانه مرزی شلمچه به صورت 2 جاده مجزا برای زائران و کامیون ها باشد تا در روند صادرات مشکلی پیش نیاید.